x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
אולמרט: אתמודד על ראשות הממשלה בבחירות הבאות
26/04/2013 - כרמלנא

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הודיע לפני שבועיים במפגש סגור עם תורמים בלונדון שהוא מתכוון לרוץ בבחירות הבאות לכנסת כמועמד לראשות הממשלה. בפגישה נכחו מספר אנשי עסקים ישראלים החיים בלונדון, בהם עידן עופר בעל השליטה בחברה לישראל.

האירוע בלונדון נערך במטה בנק ההשקעות "גולדמן סאקס" ברובע העסקים קנרי וורף שבמזרח העיר. השתתפו בו קרוב לשלושים אנשי עסקים, רובם הגדול ישראלים החיים בלונדון. הארוחה במשרדי הבנק אורגנה על ידי עמותה חברתית ירושלמית. ראש הממשלה לשעבר הוזמן לאירוע על מנת לנאום בפני תורמיה.

בנוסף לדברי השבח על העמותה ופועלה, סקר אולמרט בפני הנוכחים את המצב הפוליטי בישראל. בשל נוכחותם של מספר לא-ישראלים, הוא דיבר באנגלית. לדברי נוכחים באירוע, אולמרט התייחס בחיוב לעלייתה של מפלגת יש עתיד ולכניסתם של כוחות חדשים לזירה הפוליטית. לדבריו, "הבעיה בבחירות האחרונות הייתה שאף אחד לא התחרה מול נתניהו על ראשות הממשלה". כשאחד הנוכחים שאל מה לגבי יושבת ראש מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הגיב אולמרט בזלזול. באותה נקודה הכריז אולמרט שהוא מתכוון לרוץ בעצמו בבחירות הבאות ולהתמודד על תפקיד ראש הממשלה. הוא חזר על ההכרזה פעמיים ואף זכה למחיאות כפיים מהנוכחים.

אולמרט לא ציין בדבריו במסגרת איזו מפלגה הוא מתכוון לרוץ. הוא גם לא התייחס להכרזתו של חברו הקרוב, יאיר לפיד (שזכה ממנו לייעוץ פוליטי לא-רשמי במהלך השנה האחרונה) לפיה הוא מתכוון להתמודד מול נתניהו בבחירות הבאות. למרות קרבתו ללפיד, הודיע אולמרט בבחירות האחרונות על תמיכתו במפלגת קדימה בראשה עמד. למרות שהמפלגה קיבלה רק שני מושבים בכנסת, הצלחתה לעבור את אחוז החסימה עשויה לספק לאולמרט פלטפורמה פוליטית בבחירות הבאות. אם הבחירות יתקיימו במועדן בעוד כארבע שנים, יהיה אולמרט בן 71.

אולמרט, שהתלבט ארוכות אם לרוץ כבר בבחירות האחרונות, לא חלק עם שומעיו את הסיבות שמנעו ממנו להתמודד. הוא לא התייחס להליכים המשפטיים בהם הוא נמצא – הערעור על זיכויו בפרשות טלנסקי, ראשונטורס ומרכז ההשקעות, והמשפט המתנהל נגדו בפרשת הולילנד.

בשבוע שעבר, המשנה לפרקליט המדינה הפורש, עו"ד שוקי למברגר, אמר כי הפרקליטות בוחנת בקשה של שני נאשמים בתיק הולילנד לסגור את התיק נגדם, בעקבות מותו של עד המדינה שמואל דכנר. בין המבקשים גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. על פי ההערכה, הפרקליטות לא תכריע בבקשה לפני תום פרשת התביעה – אז תוכל להעריך במלואן את הראיות שבאמתחתה. בין עדי התביעה המרכזיים שאמורים להעיד בקרוב, נמנה גם אחיו של אולמרט, יוסי, אשר על פי האישום קיבל מדכנר 500 אלף שקלים לבקשת אחיו. אולמרט האח אמור להעיד באמצעות שידור וידאו מארה"ב בין 6 ל-8 במאי, ועדותו משמעותית בשאלת מודעותו של אולמרט להעברת הכסף.

אולמרט נחשב לנואם מבוקש של ארגונים יהודים ברחבי העולם ולמגייס תרומות מוצלח. הזמנותיו הרבות להופיע בחו"ל היו גם גורם להסתבכותו בפרשת "ראשונטורס". את האירוע בלונדון ארגנה תנועת "רוח חדשה" שמקדמת חיים סטודנטיאליים בירושלים. מנכ"לית רוח חדשה, אלישבע מזי"א אישרה שהעמותה קיימה בלונדון אירוע בהשתתפותו של אולמרט ושהעמותה נשאה בעלויות טיסתו ושהותו בלונדון. דוברו של אולמרט, אמיר דן, מסר שראש הממשלה לשעבר מסרב להתייחס לעניין.

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
1
רק אם אכרם חסון אתך אנחנו נצביע לך
נסראלדין - 26/04/2013
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות