x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
מרזוק קדור במכתב למתוקי בהקשר לשיטת השיבוץ
22/04/2013 - כרמלנא

זה נוסח המכתב ששלח מרזוק קדור למנהלת מחוז צפון במשרד החינוך רחל מתוקי

לכבוד                                                                      21/4/2013                      גברת רחל מתוקי , מנהלת מחוז חיפה , משרד החינוך                           גברת  דורית מורג , היועצת המשפטית של משרד החינוך                          מר כרמל נסראלדין , ראש המועצה המקומית דלית אל כרמל                          א.ג.נ

שלום רב,

הנדון : רישום לחטיבת הביניים לקראת שנה"ל התשע"ד בדלית אל כרמל    

  (בסימוכין לפנייתי האחרונה מיום 27/2/2013 ולתשובתך מיום 3/3/2013) 

ראשית כל אני מברך על החלטתך כי משרד החינוך לא יאשר יותר מיון תלמידים במעבר לחטיבת הביניים , וכי מהיום תתחילו ליישם הלכה למעשה את הוראות  חוזר מנכ"ל משרד החינוך והוראות החוק .

יחד עם זאת אני מתריע שוב  בפנייך כי המתווה הראשון  שגובש וגם המתווה המוצע כיום ע"י אגף החינוך במועצה בהסכמת המחוז מדבר תחילה כי התלמידים ישובצו על סמך הגרלה כאשר הקבלה בפועל לארבע מגמות הלימוד מותנית בעמידה במבחני מיון , נובע שההגרלה , בניגוד למוצהר , אינה חלה על כל התלמידים אלה רק על אלה שלא ישובצו באחת מארבע המגמות למידת הגינותה , ולגוף המבצע  , במסמך המתווה אין זכר לשיטת ההגרלה והפיקוח עליה , על מנת שההגרלה תהיה הוגנת הכרחי לבחור את כל המועמדים לכל המגמות ולכל הכיתות בשני בתי הספר באופן אקראי מתוך רשימת התלמידים שאינה ממוינת עפ"י ציונים , עפ"י המתווה החדש התלמיד רשאי להירשם למגמת לימוד אחת בלבד מכל בית ספר , יוצא שתלמיד המשובץ בבית ספר אחד עפ"י ההגרלה ואינו עומד במבחני המיון , יכול למצוא את עצמו בבית ספר אחר . אם כך הם פני הדברים , מה הטעם בעריכת הגרלה .

המתווה החדש נקבע כאמור כי על התלמידים לעמוד במבחני מיון לצורך קבלתם לאחת מארבע המגמות ( מגמת מדעים ומגמה מואצת בבית ספר אורט למדעים ומגמת מצוינות ודיגיטלית בבית ספר קופטאן חלבי ז"ל .

ראשית אציין שבהתאם לחוק חינוך ממלכתי תשי"ג – 1953 (להלן : חוק חינוך ממלכתי ) , לתקנות לימוד חובה וחינוך ממלכתי (רישום) , תשי"ט – 1959 ( להלן : התקנות " ) ולחוזר המנכ"ל הרלוונטיים חל איסור על מיונים לקבלה לבתי ספר , לבתי ספר ניתן לקבל תלמידים על פי אזורי רישום או על פי בחירה מבוקרת ( כל תלמיד בוחר בבית ספר ואם יש ביקוש יתר באחד מבתי הספר מתקיימת הגרלה ) .

מבחינה זו המתווה המוצע מעוות לאין שיעור מהשיטה הקיימת היום מפני שאם עד כה המיון נעשה לפי הישגים לימודיים עכשיו המיונים הם על פי מבחנים דבר האסור במפורש בהוראות חוזר מנכ"ל משרד החינוך .

זאת ועוד , השקיפות והגילוי הנאות מחייבים לפרסם את הקריטריונים לקבלה  למגמות  הנ"ל , מה הטעם לערוך מבחני מיון כאשר הקריטריונים אינם אחידים אם אכן כך , הדבר מנציח את הפערים בין בתי הספר בניגוד גמור להוראות החוק , מתווה הוגן חייב להיות כזה שיבטיח שלשני בתי הספר יגיעו תלמידים ברמה זהה .

המתווה החדש מציע לפתוח מגמה דיגיטלית באחד מבתי הספר כשכלל לא ברור אם השתית הטכנית מאפשרת זאת , אם אין אפשרות להקים מגמה כזאת אזי שיווק המגמות ( כמתבקש בהמשך המתווה ) עלול להיות פיקטיבי .

המתווה אינו מתייחס למקרה שבו מספר התלמידים שיעברו את מבחני המיון לכל אחת מארבע המגמות יהיה נמוך מהמספר הנדרש לפתיחת הכיתות . טבעי שההשלמה תבוא מתוך אלה שלא עברו את מבחני המיון , השאלה הנשאלת כאן איזה ערך יהיה למבחנים שכאלה ומה הטעם לקיים אותם .

המתווה מקנה לנרשמים זכות ערעור על שיבוצם אך בהיעדר קריטריונים ברורים למגמות השונות , כלל לא ברור איך לפסוק בערעורים המוגשים , איזה משקל יינתן לתעודות השליש , מדוע אין עורכים בנוסף מבחן פסיכוטכני ו/או מבחן לגילוי נטיותיהם המדעיות של הנרשמים .

המתווה קובע שמבחני המיון ( האסורים עפ"י חוק ) יהיו בערבית ובמתמטיקה  המתווה אינו מזכיר מי הגורם שיחבר את המבחנים ומה מידת מקצועיותו ו/או סמכותו כמו – כן  , לא ברור מי יתקן את המבחנים ומי ישגיח על טוהרם , לא ברור אפוא כיצד תוצאות מבחנים שכאלה יכולות לנבא הצלחה במגמות המוצעות .

בהמשך למכתביי הרבים ונוכח  כל האמור לעיל , ועל מנת לחדול מהניסיונות למיונים פסולים הפוגעים ביצירת אינטגרציה חברתית , בקירוב בין קבוצות שונות , בעקרון שוויון ההזדמנויות בחינוך ויש בהם להגדיל את הפערים בין תלמידים ולפגוע בזכותם לחינוך הולם , אני שוב אזכיר ואציין  את  התסיסה הקיימת בקרב התלמידים  וההורים , ועל כוונתם לפנות לערכאות המשפטיות באמצעות הקליניקה למשפט ומדיניות חינוך הפקולטה למשפטים , אוניברסיטת חיפה .

   על - כן  אני מבקש  מהיועצת המשפטית של משרד החינוך להורות על ביטול המתווה החדש ומדיניות הרישום ולקבוע מדיניות  העולה בקנה אחד עם הוראות הדין ו/או תחווה את דעתה המקצועית בכתב  על חוקיות המתווה המוצע.

אשמח לכל שיתוף פעולה

העתקים :

מר שי פירון – שר החינוך .

גברת דלית שטאובר – מנהלת כללית משרד החינוך

מר אלי קולס – היועץ המשפטי מועצה מקומית .

עו"ד  סועאד חסון – מבקרת פנים .

מר מוהנא פארס – ממונה על החינוך הדרוזי .

ד"ר רביעה בסיס – מנהלת מחלקת החינוך מועצה מקומית .

מר רמי בן גרא – מפקח כולל .

מר תיסיר זידאן – יו"ר ועד הורים ישובי .

עו"ד מוניר כמאל – יו"ר ועד הורים בית ספר קופטאן חלבי ז"ל . 

מר עמאד רושדי חלבי – יו"ר ועד הורים בית ספר למדעים .

 

 

 

              

                                                                     בכבוד רב

                                                                מרזוק עבד קדור

                                                יו"ר ועדת הביקורת במועצה המקומית

                                               ת"ד 4475 מיקוד 30056 דלית אל כרמל

                                              טל' 04-8393395 – פלאפון 0528606961

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
1
בזכות מרזוק קדור הכל בסוף מסתדר
עינאד - 22/04/2013
2
מרזוק אתא גדול הסברים משכנעים בהחלט יש בו פגיעה בתלמידים בבתי הספר ובכפר פשוט כל הכבוד
והבאני - 22/04/2013
3
אני מרכין ראש ומצדיע לחבר המועצה הפעיל בין כולם אדם ראוי ביותר שלא מוותר על עקרונותיו ומתעקש לא להיכנע לטעויות מרחיקות לכת שלא ניתן אחר כך לתקן פשום מדהים האיש הזה ומגיע לא כל טוב
חסיסי - 22/04/2013
4
אדון מרזוק מה אתה מציע איזה רפורמה האם יש לך אלטרנטיבות לא ראיתי אותך מציע משהו מהפכני חבל מאוד לנצל את ילדינו וחינוכם בשביל המראות פוליטיות שגם לא יגיעו כי אתה מנותק מהמציאות כאן אני לא מסנגר על כרמל ורביעה אך אני רוצה שתהיה מצאותי איפה היית קודם כאשר נעשו מינויים לא חוקיים במערכת החינוך לא ראינו אותך רץ לבית המשפט או למחוז ומערער
מבין עניין - 22/04/2013
5
מכתב מנוסח על הצד הטוב ביותר מקצועי רק חבל שחלק מוועד ההורים לא יודע קרוא וכתוב
טארק - 23/04/2013
6
הסיבה שרק עכשיו הייתה התעוררות מצדו של מרזוק הינה כי השיטה הקיימת אינה חוקית, המטרה היא לנהל מערך חינוכי חוקי ותקין! אז נא להבין היטב את הכתוב לפנית כל שטות מיותרת מצדי המגיבים!
. - 24/04/2013
7
כל הכבוד אבו אלאמיר ירבו כמוך עוד 10 היינו נמצאים במצב טוב
רק מרזוק יכול - 24/04/2013
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות