x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
שני הרוגים בהתרסקות מסוק צבאי
12/03/2013 - כרמלנא

שני טייסים במילואים נהרגו בהתרסקות מסוק צבאי שאירעה הלילה בדרום הארץ.

בשעה 1:00 התקבל דיווח ראשוני במד"א מעד ראייה על שובל אש שראה בשדה סמוך לרבדים. במקביל, מסוק קוברה מפלמחים נעלם ממסכי המכן של חיל האוויר. כל הלילה חיפשו מסוקים וצוותי קרקע את המסוק, שחזר בדיוק מטיסת אימון בדרום.
 

מסוק קוברה צה
מסוק קוברה צה"לי

בשעה 5:00 לפנות בוקר נמצאו שברי המסוק בשדה החיטה. לא היו ניצולים בהתרסקות. מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, הורה על הקמת ועדת חקירה לבדיקת האירוע. כמו כן, הנחה מפקד חיל-האוויר על קרקוע מערך הצפע עד לבירור נסיבות התאונה.

גורם בכיר בחיל האוויר אמר הבוקר: ״סמוך לשעה 1 בלילה אבד הקשר עם המסוק. עד לרגע זה לא יודעים מה סיבת ההתרסקות. מדובר בשני אנשי צוות ותיקים ומנוסים. המסוק התרסק והתפרק״.

מבדיקת האירוע עד עתה בחיל האוויר עולה כי ככל הנראה לא היה הרבה דלק במסוק, מכיוון שהוא היה בדרכו חזרה מאימון בדרום ולכן עוצמת הפיצוץ הייתה קטנה יחסית.

צילום: אדי ישראל
חלקי המסוק שנמצאו הבוקר בשדה החיטה בקיבוץ רבדים
 

מרגע שהתקבלה ההודעה על איבוד הקשר עם המסוק, החלה שורה של בדיקות ובהן ניסיון לאתר את המכשירים הסלולאריים של שני הטייסים. אות מזגין נזקה סיפר: "לאזור גויסו 600 חיילים והחיפושים החלו עוד בחשכה. אנחנו גייסנו מתנדבים וגם את יחידת הג'יפאים ויחידת הצוללנים, כיוון שהיה חשש כי המסוק נפל למאגרי מים, וזו הסיבה להפסקת הפעילות של המפשירים הסלולאריים של הטייסים".

החיפושים הנרחבים התנהלו לפי הערכה של נתיב הטיסה ואכן בסופו של דבר הצליחו המחפשים על הקרקע להגיע למסוק המרוסק ולגופות הטייסים.

בשטח מתבצעות עבודות לטיפול בגופות ולאיסוף חלקי המסוק לצורך חקירה. חוקרים של חיל האוויר הגיעו לשטח והחלה החקירה לבירור לאסון האווירי של התרסקות מסוק קוברה ליד צומת רבדים.

דובר צה"ל מסר כי המסוק היה מסוק קרב מסוג "צפע" (קוברה), והוא התרסק בעת שהיה בטיסת אימון באזור שפלת יהודה.

לפי דובר צה"ל, סמוך לשעה 01:00 בלילה אבד הקשר עם המסוק אשר היה בדרכו מגיחת אימונים חזרה לבסיס פלמחים. כוחות חיפוש והצלה נרחבים בהם מסוקים, כטב"מים וכוחות קרקעיים הוזנקו לאזור ופתחו בחיפושים. סמוך לשעה 05:15 אותרו שרידי המסוק. לא נמצאו ניצולים, במקום מתבצעות פעולות זיהוי.

הודעה נמסרה למשפחות ההרוגים.

צילום: אדי ישראל
חלקי המסוק שנמצאו הבוקר בשדה החיטה בקיבוץ רבדים לאחר ההתרסקות
 

מערך מסוקי הקוברה קורקע מאימונים על ידי מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל עד לבדיקת נסיבות התאונה הקשה הלילה. הערכה היא כי כשל טכני גרם להתרסקות המסוק הלילה ליד קיבוץ רבדים בשפלה.

באזור התאונה נמשכים החיפושים אחר חלקים נוספים של המסוק. חוקרי תאונות של חיל האוויר עדיין נמצאים בזירת האירוע כמו גם אנשי הרבנות הצבאית

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות