x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
הפאדיחות בפרסומות
09/03/2013 - כרמלנא

כמה מצחיק? אספתי עבורכם, בעזרת ערן זלצמן מפרסום "אשכנזי זלצמן", מספר דוגמאות משעשעות מהעולם, שמוכיחות איך לפעמים הדרך לגיהנום השיווקי רצופה כוונות טובות ומאוד מצחיקות. אז בואו נתחיל, אבל לפני זה סוד קטן: כרגיל, את הדברים הכי טובים שמרתי לסוף...

 

נורא מצחיק לראות מודעה, שרק בגלל המקום שבו היא מוקמה, היא מקבלת משמעות לגמרי אחרת. זה עלול לקרות, לעתים, כשעל אותו שלט חוצות מדביקים שתי פרסומות שונות:

 

 

וכשליד שלט שמסביר שאחד מתוך שלושה אנשים בלואיזיאנה מתים ממחלת לב. מחלה, שאחד הגורמים שלה עלול להיות ההצעה שמופיעה על השלט השכן מימין.

 

 

או אפילו כששני שלטי החוצות מרוחקים זה מזה אבל גם מתכתבים אחד עם השני כמו בדוגמה הבאה, כששלט אחד שואל "איפה אבא?" והשני עונה לו באמצעות מודעה ל"מועדון ג'נטלמנים" (השם האמריקאי המכובס לבית זונות):

 

  

מה שעוד מצחיק זה ששלט תמים מאבד את תמימותו במגע עם הסביבה. השלט שקוקה קולה הדביקה בדוכן הרחוב הזה הוא דוגמא מצוינת לכך:

 

 

וגם השילוט על האוטובוס הבא קיבל משמעות שונה לגמרי בזכות יום גשום ובוצי במיוחד:

 

 

שילוב קטלני נוסף הוא במקרה הבא, שבו בצד העליון של הדף מתואר המקרה הטרגי של אדם שקפץ אל מותו ובתחתית העמוד מודעה שמופנית לזוגות שמתגרשים, שהתכוונה אולי למשהו אחד, אבל ביחד עם הכתבה שמעליה מספקת מסר לגמרי אחר.

 

 

אם אתה כבר בונה שלט חוצות תלת ממדי לחברת תעופה, תדאג לפחות להדביק אותה כמו שצריך, אחרת היא מקבלת משמעות שונה לגמרי:

 

 

ועצה ידידותית מאיתנו - לפני שאתה מדביק שלט לחברת תעופה על מדרגות נעות, נסה לדמיין איך תיראה התוצאה אם בטעות תדביק אותו על הצד הלא נכון של הדרגנוע:

 

 

שתי הדוגמאות הבאות הן נורא משעשעות אבל חייבים להיות כנים ולומר, שיכול מאוד להיות שזו הייתה כוונתו המקורית של המפרסם. זה נכון לגבי המיקום האסטרטגי של ידית הדלת ביחס לגופו של הכדורגלן:

 

 

וגם לגבי האופן המופלא שבו שני צמיגי המשאית משתלבים בתמונה שמעליהם:

 

 

אם שתי הדוגמאות הקודמות אולי היו בכוונה, אז בטוח שאנשי רשת בתי הקפה STARBUCKS לא התכוונו שברגע שדלת המכונית המסחרית תיפתח, שם המותג שלהם יקבל משמעות בעייתית במקצת:

 

 

אומרים ששלושת הדברים החשובים ביותר בקמעונאות הם "מיקום, מיקום ומיקום". זה שיעור חשוב, שצריך להעביר למי שהחליט על המיקום של הפרסומת הזו לגלידות נסטלה:

 

 

וכמו שהבטחתי, את שתי הדוגמאות הכי טובות בעיני לפשלות שיווקיות שמרתי לסוף - הראשונה מראה חיבור מעניין בין שתי פרסומות שפורסמו זו לצד זו באותו מגזין, כשהתוצאה לא זקוקה להסבר:

 

 

והאחרונה מופנית ליצרנית מותג חיתולים ידועה - בחייכם, אם אתם רוצים לעלות עם קמפיין שבו מככב ילד מאושר, תבדקו טוב טוב איך נראה השלט שנמצא לצידו:

 

 

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות