x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
חיזבאללה: פעולת ישראל בסוריה – "ברברית
31/01/2013 - כרמלנא

"חיזבאללה מגנה בתוקף את התוקפנות הציונית בסוריה", נאמר בהודעת ארגון הטרור השיעי שפורסמה הבוקר, ואשר תומכת בהצהרת הצבא הסורי כי המטרה שנפגעה הייתה מרכז מחקר מדעי וכי שני בני אדם נהרגו.

תומכי חיזבאללה מניפים את תמונות נסראללה ואסד. צילום: אי-אף-פי
  
"ההתקפה תואמת את רוח התוקפנות והפשיעה המושרשת בישראל ואת המדיניות שנועדה למנוע מכוח ערבי או איסלאמי כלשהו לחזק ולפתח את היכולות ואת הפוטנציאל הצבאי והטכנולוגי", הוסיפו בחיזבאללה.

הארגון השיעי, שאנשיו נלחמים לצד כוחות אסד נגד המורדים, האשים כי ההתקפה "הברברית" מעידה על המעורבות הישראלית בהתקוממות נגד המשטר בדמשק, אשר לפי חיזבאללה "נועדה להרוס את סוריה ואת צבאה".

בחיזבאללה קראו לגינוי בינלאומי נגד ישראל. "מה שהתרחש אתמול בסוריה דורש מערכה מסיבית ונרחבת של גינוי מצד הקהילה הבינלאומית והמדינות הערביות והאיסלאמיות", נאמר בהודעה. "אבל הקהילה הזו, כרגיל, בולעת את לשונה ושותקת ולא נוקטת עמדה בעלת משמעות כאשר ישראל היא התוקפנית".
רוסיה: פעולה חצופה
גם הליגה הערבית גינתה הבוקר את התקפת חיל האוויר הישראלי בסוריה. בהודעה שפרסם מזכ"ל הארגון, נביל אל ערבי, נאמר כי "ההתקפה הנפשעת הזאת היא פעולה ברוטאלית והפרה קשה של ריבונותה של מדינה ערבית", וכי מדובר "בהפרה בוטה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם ומבטלת הסכמים בינלאומיים".

בליגה הערבית קראו לקהילה הבינלאומית לשים קץ להתקפות הישראליות על מדינות ערביות. "שתיקתה של הקהילה הבינלאומית אחרי ההפצצה של ישראל על אתרים בסוריה בעבר, עודדה את ישראל להמשיך בתקיפות ולהוציא לפועל את התקיפה הנוכחית", נאמר בהודעה. "המצב מוביל להידרדרות פוליטית וביטחונית בסוריה .

הליגה הערבית גם דרשה להטיל על ישראל את האחריות המלאה על תוצאות התוקפנות, ולהדגיש את זכותה של סוריה להגן על הטריטוריה והריבונות שלה. כמו כן ציין מזכ"ל הליגה כי סוריה צריכה
לבקש פיצוי מלא על ההפסדים חומריים ואנושיים שנגרמו בעקבות התקיפה.

גם ברוסיה מתחו ביקורת על הפעולה שיוחסה לחיל האוויר הישראלי, וציינו כי הם "מודאגים ביותר" מהדיווחים כי המטוסים תקפו מתקן מחקר ליד דמשק או שיירה שנעה ליד הגבול עם לבנון.

"אם המידע הזה יאושר, אנחנו מדברים על התקפות שבוצעו ללא פרובוקציה נגד מטרות שממוקמות בשטחה של מדינה ריבונית, והדבר מפר באופן חצוף את אמנת האו"ם ואינו מתקבל על הדעת, לא משנה מה המניע שמשמש להצדקה", נאמר בהודעת משרד החוץ.

העיתון הלבנוני א-דיאר דיווח הבוקר כי בעקבות התקיפה, הועלתה הכוננות בצבא סוריה שהעביר יחידות קטנות לאזור רמת הגולן, בעוד חיזבאללה תגבר את כוחותיו באזור חוות שבעא. כמו כן נאמר כי הצבא הלבנוני העלה את רמת הכוננות לדרגה 3, ואף הצבא הירדני הציב את כוחותיו בכוננות.
דמשק מאשימה: ישראל מעוררת את המורדים
אמש אישר הצבא הסורי באופן רשמי כי חיל האוויר הישראלי תקף מטרה בשטח המדינה. לפי הגרסה של המשטר בדמשק, היעד שנפגע הוא מכון מרכז מדעי בקרבת עיר הבירה ושני בני אדם נהרגו.

בהודעת הצבא שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א נאמר כי "מטוסים ישראליים הפרו את המרחב האווירי הסורי לפנות בוקר והפציצו ישירות מרכז מחקר מדעי שאחראי להעלאת רמות ההתנגדות וההגנה העצמית בג'מראיא שבפאתי דמשק", וכי הדיווחים על התקפה נגד שיירה שעשתה את דרכה מסוריה לעבר לבנון הם "חסרי בסיס".

לפי הצבא הסורי, המטוסים חדרו למדינה דרך הר א-שייח' (החרמון), טסו בגובה נמוך ומתחת למכ"ם והסתלקו מיד לאחר שתקפו את "מרכז המחקר המדעי". הסורים טענו כי שני עובדים נהרגו וחמישה נפצעו וכי נגרם נזק כבד לבניין ולמבנים סמוכים.

בדמשק האשימו כי ישראל, בשיתוף מדינות אחרות בדגש על טורקיה וקטאר, הפעילו את "כלי המשחק שלהן" - קרי, המורדים - כדי לתקוף אתרים חיוניים וצבאיים נבחרים "בניסיון לערער את התמיכה הסורית בהתנגדות ובזכויות הצודקות באזור". "ברור לכולם שישראל היא המניעה, המרוויחה ולעתים המוציאה לפועל של פעולות טרור שפוגעות בסוריה ובאנשי ההתנגדות", נאמר בהודעת המטכ"ל הסורי. "התוקפנות הבוטה הזו מצטרפת להיסטוריה של אלימות ופשע נגד ערבים ומוסלמים".

בסיום ההודעה, הדגיש הצבא הסורי כי הפעולה הישראלית - אותה הוא מכנה "פשע" - לא תחליש את סוריה ואת תפקידה ולא תגרום לסורים להימנע מהמשך התמיכה בתנועות ההתנגדות ובמטרות הערביות הצודקות, במיוחד המטרה הפלסטינית". 

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות