x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
הטקס לנספי אסון הכרמל: "44 נשמות יקרות שלא ישובו"
04/12/2012 - כרמלנא

בנוכחות של כ-1000 איש, ביניהם קציני שב"ס, צוהרים,
אסון הכרמל. הכאב לא נפסק לרגע צילום: מקס ילינסון
הורים שכולים וקרובי משפחה, התקיים  לפני שעה קלה טקס הזיכרון ל-44 סוהרי השב"ס שניספו במהלך אסון הכרמל לפני כשנתיים בדיוק.

גם בתום הטקס עמדו המשפחות כולן, תחת גשם, ליד האנדרטה שעליה חקוקים שמות הנספים, ממאנים להאמין ולהיפרד גם שנתיים אחרי מהמקום ומהעיקול שבו אירע האסון.

מאות בני משפחה וחברים הגיעו לטקס הזיכרון הממלכתי, כשאת הממשלה ייצג בטקס השר יצחק אהרונוביץ'. כמו כן הגיעו לאירוע מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, נציב שירותי כבאות והצלה של ישראל, רב טפסר שחר איילון, נציב שב"ס אילן פרנקו. ריבה טבצ'ניק, אמה של אהובה ובת-שבע חייט, אימו של דני ז"ל, ידליקו את אבוקת הזיכרון. משפחות רבות מספרות כי גם אחרי שנתיים, האסון עדיין לא נתפס בקרב המשפחות והחברים.

דוד דיין, ששכל את בנו יוחאי שמעון דיין: "כגודל האסון, כך גודל העלבון בטקס הזה. אני לא יכול שלא להוקיר את המאמצים שעושים אנשי השב"ס לקיין את הטקס, אבל אני בוש ונכלם מעוצמת הטקס וממי שלא באו אליו. דיין עמד במשך דקות ארוכות עם המפכ"ל דנינו ושטח בפניו לא מעט מהטענות שיש לו ולמשפחה.

בת שבע חייט, אימו של דני אמרה בין היתר: "אלו ימים קשים, ימים של טקסים וזיכרון. ימים של כאב וזעם. אנחנו מתמודדים עם הכאב הזה כל יום והיום זה קשה במיוחד ומעצים".

ניצב בדימוס חיים קליין, חמה של טופז אבן חן ז"ל, התבטא כי הוא מרוצה שלא הגיעו פוליטיקאים לטקס כיוון שהוא לא צריך להיות טקס פוליטי, אלא זיכרון ואין מקום למשהו אחר. המשפחות כולן, תחת גשם, עומדות ליד האנדרטה שעליה חקוקים שמות הנספים, ממאנים גם שנתיים אחרי מהמקום ומהעיקול שבו אירע האסון.

חלק מהמשפחות מחו בצורה מופגנת על כך שלא היו עוד נציגים של הממשלה מלבד אהרנוביץ': "שנה שעברה היו כאן 2000 איש, השנה 1000 ושנה הבאה יהיו 500. בעוד כמה שנים לא יזכרו אותם בכלל

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
1
פשוט אין מילים מרוב הכאב על האסון ..
כואב הלב - 04/12/2012
2
אללה ירחמהון וכל האזא לא יעזור וראחת בס עלא אלי ראח אללה יסאעד אהלון
דלואניה - 04/12/2012
3
אללה ירחמון ויגעל מסוהון אלגני יא רב זה היום אכי קשה שראתה ושמעתי על האסון הזה זה המצב אין מה לעשות כול וחד שו מכטובלו בדויסיר
אסף פנדי - 04/12/2012
4
هاي حال الدنيي اللة يرحمن ويجعل مثواهن الجنة
عسفيا - 04/12/2012
5
אללה ירחמהן וטות לעומור לולאדהן ואהלהן
...... - 04/12/2012
6
אללה ירחמהן כלהן
יארא - 05/12/2012
7
هذا اقل شي ممكن تعلملولهن اياة اللة يرحمهن
وحدة - 05/12/2012
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות