x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
חלק מ"מורדי קדימה" התחרטו על נסיון הפילוג, מופז סירב לקבלם.
29/11/1999 - كرملنا
לכרמלנא חדשות נודע כי גורמים ברביעייה שהביעה נכונות לפרוש מקדימה הכריזו בסיעה כי הם מצטערים על המהלך של ניסיון הפילוג שנכשל. עם זאת, יו"ר המפלגה, שאול מופז, סירב לקבל את הבעת הצער ואמר: "מי שהלך – הלך".

היום (שלישי) בשעה 11:00 ועדת הכנסת תדון בבקשת מופז להפריש את ארבעת חברי הכנסת – אבי דואן, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', עתניאל שנלר ואריה ביבי – מקדימה. ההערכה היא כי הוועדה תסרב לבקשת מופז, אלא שאנשיו לא מתכוונים לוותר. בכירים בקדימה אמרו לוואלה! חדשות כי אם ייכשל מהלך ההפרשה, "ננהג ברביעייה כמו בפליטים סודנים". הכוונה היא שהסיעה תטיל עליהם סנקציות כמו הוצאתם מוועדות הכנסת ונטילת זכות הדיבור והזכות להגשת הצעות חוק בכנסת. "שיהיו משקיפים בסיעת הליכוד, רק שלא ישכחו לפתוח את החלון", אמרו הגורמים בקדימה.

עם זאת, כלל לא בטוח שהרביעייה תרגיש בסנקציות. גורמים בקואליציה הבהירו בתגובה כי "אם קדימה תילחם בחברי הכנסת הללו – הקואליציה תעזור להם ותיתן להם גיבוי לפי מה שמותר על פי חוק לחברי סיעה, לאחר התייעצות עם הגורמים המשפטיים". בכל מקרה, הסנקציות לא ממש רלוונטיות - השבוע הכנסת תצא לפגרת קיץ עד אוקטובר. אם המצב יישאר כפי שהוא היום ולא תהיה התפלגות מקדימה, עם פתיחת מושב החורף ראש הממשלה בנימין נתניהו יכריז על בחירות מהירות שיתקיימו כנראה בפברואר, כך שהכנסת תצא לפגרת בחירות, וממילא לא נותר לחברי הכנסת זמן להגיש הצעות חוק ולדון במליאה ובוועדות.

"אחר כך הסיכוי של אותם חברי כנסת להתברג לאחת הרשימות לכנסת גבוהה מהאפשרות של חברי הכנסת האחרים בכנסת להיכנס לכנסת, כי אם הסקרים ימשיכו להראות שקדימה מקבלת שבעה מנדטים, אולי רק מופז יצליח להיבחר לכנסת", אמרו הגורמים.

ההתייחסות לצחי הנגבי, שהודיע על כוונתו להצטרף לליכוד, לא חיובית יותר בקרב הבכירים בקדימה. "מדובר באנדרטה פוליטית שעתידה מאחוריה", אמרו ומיד עקצו: "לקלון התווסף גם מעשה מגונה". הנגבי לא ממש צריך עוד את אנשי קדימה, אבל גם בליכוד מצפים לו ברגשות מעורבים: לצד גורמים רבים, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שייחלו לשובו לליכוד – הוא היה הפורש היחיד מהליכוד שהסכימו לקבלו בזרועות פתוחות - ישנם בכירים אחרים שקיררו את הרוחות. "הנגבי הוא לא נכס אלקטורלי", אמרו. "שרון לקח אותו כדי להאיץ את התרסקות הליכוד, הוא היה חולייה חשובה בכך. היום הליכוד בסקרים 30 מנדטים. כל קדימה, יחד איתו, זה שבעה מנדטים".

בנובמבר 2010 בית המשפט הטיל על צחי הנגבי קלון. הקלון הכריח את הנגבי להתפטר מחברותו בכנסת, אך הוא יהיה רשאי להתמודד לכנסת הבאה. אתמול עלו ספקולציות שונות בדבר יכולתו של הנגבי להצטרף לליכוד או להתמנות לשר. עם זאת, בדיקת חוקת הליכוד העלתה כי כל עוד חלפה שנה מהטלת הקלון או מסיום ריצוי העונש, המועמד רשאי להצטרף כחבר מן המניין לליכוד. במערכת הפוליטית ציינו כי הנגבי יוכל להתמנות לשר, אם כי ההערכה היא שארגונים שונים יגישו עתירה לבג"ץ על כך, והוא זה שיכריע סופית בעניין.

 

 

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות