x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
סרטון:ההפצצה בסוריה ,משעות הבוקר
05/05/2013 - כרמלנא

תת שר החוץ הסורי על התקיפה הישראלית: "זוהי הכרזת מלחמה

עיתונאי סורי כתב בעמוד הפייסבוק שלו על ארבעה פיצוצים אדירים שגרמו לרעידת אדמה בעוצמה של 4.3 סולם ריכטר ולחורים בעומק של 10 מטרים בתוך האדמה ועל נזק לבתים בדמשק. 
   
15:00 בעקבות המתיחות בגבול הסורי הנחה ראש עיריית חיפה יונה יהב להגביר את כוננות החמ"ל העירוני החדש ואת היערכות העירייה למצב חירום. "הניסיון מלמד כי אסור להישאר שאננים ועל העירייה להתכונן לכל מצב על מנת שלעולם מדינת ישראל ותושביה לא ימצאו עצמם לעולם מופתעים". 

14:27: שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, אמר כי התקיפה בסוריה מראה שהשלום באזור נמצא תחת איום. הוא חיזק את הצורך להסיר את אמברגו הנשק מהמורדים בסוריה, והדגיש כי "על ישראל לפעול להגנה על ביטחון המדינה, אנחנו חייבים לכבד זאת". 

14:01: נתניהו דחה את נסיעתו לסין בשעות ספורות. הקבינט המדיני-בטחוני צפוי להתכנס ב-15:00. 
   
13:41 תת שר החוץ הסורי פייסל אל מקדד הגיב על התקיפה הישראלית בשטח ארצו ואמר לרשת cnn כי "זוהי הכרזת מלחמה. לדבריו הפעולות הישראליות הן תוצר של ברית בין טרורסיטים איסלאמיים לבין ישראל. הוא הוסיף כי סוריה  תגיב על המתקפה הישראלית בדרך ובזמן שתבחר לשם כך. 

13:03 שר החוץ הלבנוני עדנאן מנצור דרש ממנהיגי הליגה הערבית לנקוט עמד החלטית כנגד ישראל בעקבות ההפצצות בסוריה. הוא אף הוקיע את השתיקה של הקהילה הבינלאומית נוכח התקיפה". 
   
12:35 צה"ל פרס בימים האחרונים שתי סוללות כיפת ברזל בצפת ובאזור חיפה. מדובר בחלק מהמערכות שהיו בעבר באזור צפון בזמן המתיחות הקודמת וכעת הוחזרו לגזרה. 

12:15 המשרד להגנת העורף ופיקוד העורף דחו את פתיחת הקמפיין לקראת שבוע החירום הלאומי שייערך בסוף החודש. הקמפיין היה אמור להתחיל בימים אלו, אך נדחה על מנת שלא להלחיץ את הציבור בעקבות האירועים בצפון. 

12:11 באזור הגליל המערבי קיבלו תושבים ואנשי ביטחון הוראה להימנע מהפעלת זיקוקים ב-24 השעות הקרובות. זאת בהוראת צה"ל.  

 

בדמשק דיווחו הבוקר (א') כי חיל האוויר הישראלי שוב תקף לפנות בוקר. הלילה דיווחה הטלוויזיה הסורית על פיצוצים באזור ג'מראיא כתוצאה מטילים ששיגר חיל האוויר הישראלי לעבר מכון מחקר צבאי שנמצא במקום. 
  
לפי דיווחים בתקשורת הסורית, צה"ל תקף בשלישית את המרכז למחקר צבאי ליד דמשק. המתקפה האווירית גררה מספר פיצוצים במקום. סוכנות הידיעות הסורית מדווחת על נפגעים. 

סוכנות הידיעות איי אף פי מסרה כי גורם ישראלי בכיר אישר כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה בסוריה הלילה. הגורם מצוטט כאומר "התקיפה הייתה קרובה מאוד לשדה התעופה. המטרה הייתה מלוח טילים איראניים שנועד לחיזבאללה". 

בערוץ האיראני אלאלאם, מדווחים כי אחד ממטוסי חיל האוויר הישראלי נפגע במהלך התקיפה מאש שנורתה על ידי מערך הנ"מ הסורי. 

לאורך היום הופיעו דיווחים ברשת שאינם מאומתים בנוגע לתקיפה הישראלית בסוריה. תחנת הטלוויזיה של חיזבאללה "אל- מנאר" דיווחה כי במהלך התקיפה של ישראל, לכאורה, בדמשק, הופל מטוס קרב ישראלי על ידי צבא סוריה. ברשת ציטטו מקורות ביטחוניים מסוריה. 

התקיפה היא השנייה תוך מספר ימים, והמקום שהופצץ, לכאורה על ידי ישראל, הוא אותו מקום שהופצץ בינואר האחרון - "המתקן למחקר מדעי" בג'מראיא, כ-15 ק"מ מהגבול הלבנוני. 
האופוזיצייה הסורית ציינה כי ישראל הפגיזה שישה מוקדים סורים, מאחר וישראל חשה איום מצדה של דמשק. 

על פי כמות הפיצוצים הגדולה שנראית בסרטונים שהופצו על ידי תושבים באזור, אפשר להבין כי האזור שהופצץ היה מתקן שבו היה נשק רב. על פי הדיווחים בטלווזיה הסורית, הפיצוץ אירע בשעות הבוקר המוקדמות.

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות