x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
Waze לא לבד: טלמפ משיקה אפליקציית ניווט משוכללת בחינם
10/04/2013 - כרמלנא

הזיכרון הקצר שלנו קצת מקשה עלינו לזכור שפעם, ממש לא כל כך מזמן, כאשר היינו צריכים להגיע ליעד לא מוכר היה עלינו להצטייד מבעוד מועד במפה, לתכנן את המסלול ולהיות ערניים ודרוכים חלילה לא לפספס שום שלט בדרך או פניה נשכחת ולא פעם גם לבקש מאנשים עזרה בהכוונה. בהמשך הגיעו אתרי המפות ברשת שהציעו במרחק הקלקה מפות זמינות לכל יעד בעולם ואפשריות להציג מסלול וסיפור דרך מדויק. הזמינות המיידית הפכה את כל נושא ההערכות לספונטאני וזמין יותר אבל עדיין היה צורך להדפיס את המסלול ולהיעזר בשירותיו של נוסע ברכב בתפקיד נווט. 

במחצית השנייה של העשור שפתח את שנות האלפיים המכוניות שלנו אמנם לא התחילו לרחף בעצמם בשמים, אך החלו להופיע בשוק . שהציעו בעזרת טכנולוגית GPS הכוונה מלאה עוקבת פניה על ידי התראה קולית וויזואלית לכל מקום שתחפצו בו. בתחילה טכנולוגיה זו הופיעה בעיקר במכוניות יוקרה או במכשירים ייעודים שעלו ת'לפים רבים אך עד מהרה הטכנולוגיה הפכה נגישה וזמינה יותר במקביל לתחילת הופעתן של שירותי ניווט במכשירים סלולריים מהדור השלישי אשר הציעו, בין בליל העסקאות חיוב-זיכוי והמסלולים שאף אחד לא הצליח להבין, אפשרות לקבל על בסיס תשלום חודשי גם שרותי ניווט בדומה לאלו שהציעו מכשירי הניווט הייעודים.

במקום GPS - נווטן
בהמשך הגיעו מכשירי הניווט

בראשית שנת 2009 כמה חבר'ה ישראלים השיקו

אפליקציה לסמארטפונים בשם Waze שהציעה שירות ניווט דומה - אך ללא כל עלות. עם עליית הפופולאריות של הסמארטפונים בעשור השני של המיליונים השלישי, Waze בארץ ובעולם החלה לצמוח בקצב מטורף ולייתר את מכשירי הניווט היעודים והשירותים שהציעו חברות הסלולר.

מעבר לחידוש המרכזי שבמתן התוכנה בחינם, Waze הציעה גם פלטפורמה של רשת חברתית ולמעשה רתמה את המשתמשים לעדכן את המערכת בזמן אמת על מפגעים בדרך, עומסים וניידות משטרה. וכך בעידן בו ללקוחות נמאס לשלם ממון רב על חבילות תקשורת שהם לא ממש משתמשים בהן, Waze הפכה לאפליקציית חובה בכמעט כל סמארטפון ורק בישראל יש לה מאות רבות של אלפי משתמשים.

WAZE
ואז באה WAZE והראתה שאפשר לקבל את השירות הזה בחינם
 

היום מושקת בישראל אפליקצית 8M (על משקל Mate, חבר, עמית) ששואפת לעשות ל-Waze את מה שהיא עשתה בשנתיים האחרונות לתוכנות ומכשירי הניווט הייעודים.

בדומה ל-Waze גם ה-M8 היא אפליקצית ניווט חינמית לחלוטין לשימוש בסמארטפון (אנדרואיד ואייפון) אבל בשונה ממנה היא לא רק מנווטת אנשים ליעד שבחרו אלא למעשה מזמינה אותם להשתמש בה כדי לבחור ולמצוא מה שהם רוצים לעשות זאת מבלי שיהיה להם צורך לעבור בין כמה יישומים שונים, תוך שהיא למעשה מאגדת שירותים מרכזיים שמציעות אפליקציות מבוססות מיקום מתחומים שונים לתוך מערכת אחת הבנויה סביב הניווט של M8.

מה חדש באפליקציה? 

המסך הראשי של התוכנה מציע שורת חיפוש מהיר לכתובות או מקום  ותיקיות המרכזות מידע ושירותים סביב קבוצות צרכים מחוץ לבית (קניות, סידורים, טיולים, מסעדות, ילדים ועוד). בנוסף, המשתמשים יכולים להוסיף או לבצע התאמה אישית ולהציג תיקיות במסך הראשי בהתאם להעדפותיהם.

כך למשל אם אתם מחפשים מסעדה תוכלו להשתמש ב-M8 על מנת למצוא (בשיתוף Rest) מסעדה בסביבתכם, לוודא אם היא פתוחה כעת, לראות את התפריט, להזמין, מבלי לצאת מהאפליקציה, שולחן במסעדה וכמובן לנווט אליה. כשתתקרבו ליעד, במידה ולא תמצאו חניה, תוכלו בלחיצה אחת לבקש מהמערכת לנווט אתכם לחניון קרוב תוך כדי הצגת תעריפי החניה ומספר המקומות הפנויים בו.

המערכת גם יודעת להציע מקומות חניה בבניינים פרטיים הניתנים להשכרה לפי שעה בשיתוף איזי פארק פרייבט, וכוללת גם חיבור מלא לשירות "תל-אופן" בתל אביב המאפשר, מעבר להצגת מיקום התחנות הקרובות, לדעת בזמן אמת כמה זוגות אופניים או עמדות פנויות יש בכל תחנה. בעתיד המערכת גם תאפשר, מעבר לניווט רגלי או ברכב, גם לבחור ניווט בתחבורה ציבורית.

M8
הכירו את M8 - מתחרה חדשה ל-WAZE בחינם
 

בניגוד לפרסומות פופ-אפ כלליות הצצות באפליקציות כמו Waze הפרסום ב-M8 יתבסס על החיפושים שלכם ויציע לא פעם קופונים, דילים והטבות ייחודיות למימוש מיידי למשתמשי האפליקציה.

היישום כולל גם אפשרויות שיתוף מגוונות וחיבור לרשתות חברתיות לצורך עדכוני סטטוס מבוססי מיקום, צפייה בתוצאות פייסבוק פלייסס ועוד. אך בשונה מ-Waze האפליקציה לא תציג את משתמשי הדרך האחרים סביב ולא תאפשר למשתמש הסופי לעדכן באופן ישיר את התוכנה והמשתמשים סביב בנוגע לעומסי תנועה, שוטרים וכו' . כל משתמש אמנם יוכל לעדכן את המערכת על מפגעים בדרך אך נתוני עומסי התנועה שיגיעו למשתמשים יהיו באחריות חברת דסל טכנולוגיות שמתמחה בדיווח אמת על מצב התנועה בעזרת הצלבנה מדויקת של נתונים ממספר מקורות  ולמעשה, לדעת המפתחים, מאפשרת את תכנון המסלול המהיר ביותר עבור הנהגים בכל רגע נתון.

M8
מאפשרת גם להזמין שולחן במסעדה מתוך תוכנת הניווט
 

כמו כן משתמשי M8 יקבלו התרעות על מצלמות מהירות, מארבי משטרה חמים ומצד שני גם רוכבי אופניים בדרך באמצעות שיתוף פעולה עם חברת TrapNearU.

מאחורי אפליקצית M8 שהושקה לאחרונה בגרמניה, בריטניה וספרד ומושקת, כאמור, היום בארץ עומדת חברת טלמפ הישראלית שהוקמה כבר בשנת 2000 ומתמקדת מאז הקמתה בפיתוח יישומי מיקום וניווט לפלטפורמות סלולריות.
השם של החברה אולי לא מוכר לכם אך יישומי טלמפ שימשו רבים מכם בתוכנות הניווט המובנות של מפעלים סלולריים כמו פלאפון, סלקום, מירס ועוד.

בטלמפ אמנם מתגאים במאות אלפי משתמשים דרך פלטפורמת חברות הסלולר אך בחברה כנראה הבינו שבעידן של Waze והסמארטפונים עולם הניווט השתנה ומרבית המשתמשים לא מוכנים יותר לשלם על רכישה או שימוש בתוכנת ניווט.

חוץ מהיכולת של M8 לספק אלטרנטיבה חינמית ראויה ל- Waze, בחברה מדגשים שהמוצר שלהם מציע הרבה מעבר לתוכנת ניווט לרכב ולמעשה משלב ומחבר עולמות תוכן שאמורים לקחת את השירותים מבוססי המיקום בסלולר לשלב הבא ולספק למשתמשים יישום יחיד הכולל מגוון תכנים המעודכנים בזמן אמת ומאפשרים להפוך את  M8 לכלי שלא רק עוזר למשתמשים להגיע למקום מסוים אלא למעשה משמש פלטפורמה להחליט מה לעשות היום במגוון תחומים החל בפעילויות לילדים וכלה בחיי הלילה סביבם.

כעת נותר להמתין האם הציבור בישראל יאמץ את האינטגרציה המעניינת שמציעה ה-M8 או שהוא יעדיף לדבוק בתוכנת ניווט פרופר, כמו גם לראות האם טלמפ, שנכנסה עם ה-M8 למשחק בשלב מאוחר יחסית, תצליח לערער את מעמדה בשוק של Waze על מאות אלפי משתמשיה הנאמנים.

M8
اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות