x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
נתניהו ולפיד הסכימו: קיצוץ מחצית מקצבאות הילדים
25/03/2013 - כרמלנא

באוצר יקיימוּ דיונים מרתוניים בחג כדי להכין תוכנית תקציב. נתניהו ולפיד כבר סיכמוּ: קיצוצים בבטחון, בקצבאות הילדים ובהטבות עובדי המגזר הציבורי. עוד שוקלים להעלות את המע"מ ל-18%. ויש גם חדשות טובות: מחיר הדלק צפוי לרדת.

גזירות לפיד
צעדי הקיצוץ הנשקלים
ביטול הפטור ממע"מ באילת
העלאת המע"מ באחוז ל-18%
העלאת מס החברות ב-1%
הגברת האכיפה בתחום המס
קיצוץ של 4-5 מיליארד שקל בתקציב הביטחון
קיצוץ של כ-3.5 מיליארד שקל בקצבאות הילדים
קיצוץ של כ-3 מיליארד שקל אצל עובדי המגזר הציבורי

כבר סוכם: קיצוץ מחצית מקצבאות הילדים
לפיד מתואם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשניים אף סיכמוּ על שלושה מהלכים: קיצוץ של 4-5 מיליארד שקל בתקציב הביטחון, קיצוץ מחצית מקצבאות הילדים בהיקף של כ-3.5 מיליארד שקל וקיצוץ בהטבות של עובדי המגזר הציבורי בהיקף של כ-3 מיליארד שקל. כמו כן נשקלים באוצר צעדים נוספים (ראו טבלה), והתוכנית החדשה צפויה להיות מוּעברת לאישורו של נתניהו לאחר החג. בשל כך, יתקיימוּ במהלך חול המועד מדי יום ישיבות מרתוניות של כל הנהלת משרד האוצר, וכמו כן בוטלה חופשתם של עובדים בכירים באגף התקציבים וברשות המסים.

במוקד ההתמודדות עם הגירעון בתקציב יעמדו העלאות מסים וביטול פטורים ממס בשווי כולל של כ-10 מיליארד שקל, וכן קיצוץ בתקציב בהיקף של כ-22 מיליארד שקל לשנים 2013 ו-2014. המטרה היא לסיים את השנה הנוכחית בגירעון של 3%, לעומת גירעון של יותר מ-4% בשנת 2012.

הקיצוץ הצפוי בתקציב הביטחון הוביל להתבטאות ראשונה בנושא של שר הביטחון החדש, משה (בוגי) יעלון. "לאורך השנים סברתי, ואני עדיין סבור, שלא נוגעים בתקציבי המחקר והפיתוח", אמר יעלון במפגש לרגל חג הפסח עם פורום ראשי התעשיות הביטחוניות. "לא משעבדים את העתיד לצורך כך".

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות