x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
מבט על הממשלה ה 33 של מדינת ישראל
18/03/2013 - כרמלנא

בנימין נתניהו ישביע היום את ממשלתו השלישית בכנסת, שבה יהיו שמונה שרים פחות מהממשלה שהקים ב-2009. לאחר דיונים נקבע הלילה שסילבן שלום יהיה שר האנרגיה והמים ויובל שטייניץ יהיה שר לענייני מודיעין ואסטרטגיה. לקראת השבעת הממשלה הכירו את 22 השרים בממשלה ה-33 של מדינת ישראל

שרי ממשלת נתניהו השלישית יושבעו היום (ב') אמונים בכנסת. מדובר בממשלה עם הכי הרבה נשים. ארבע נשים יכהנו כשרות - ציפי לבני, לימור לבנת, סופה לנדבר ויעל גרמן. מנגד, לא יהיה ייצוג לצפון הארץ והשר "הצפוני" ביותר מתגורר באבן יהודה שליד נתניה. הכירו את השרים וסגני השרים בממשלה ה-33 של מדינת ישראל.

 תמה מלאכת חלוקת התיקים: חבר הכנסת יובל שטייניץ ימונה לשר ליחסים בינלאומיים, אסטרטגיה ומודיעין. במסגרת תפקידו ייצג ד"ר שטייניץ את ישראל בזירה הבינלאומית בנושאים אסטרטגיים

 

וביטחוניים-מדיניים, וכן במוסדות בינלאומיים כמו נאט"ו, האו"ם, והסוכנות לאנרגיה אטומית. כמו כן יוביל השר שטייניץ את הדיאלוג האסטרטגי עם ארה"ב, וירכז את תיאום המערכה הבינלאומית והסנקציות כנגד הגרעין האיראני. השר יהיה חבר בצוות השרים לעניין תהליך השלום עם הפלסטינאים.

בנוסף' ימונה שטייניץ לשר המופקד על שירותי המודיעין, יהיה מעורב בתכנון ואישור בניין הכוח במוסד ובשב"כ, ויקבל אחריות על הכנת תפיסת הביטחון העתידי של ישראל. כן ימונה שטייניץ לראש הוועדה לאנרגיה אטומית. השר שטייניץ הודה לראש הממשלה על האמון, וציין כי הוא מצפה לחזור ולתרום למדינת ישראל בנושאים החיוניים של ביטחון לאומי, יחסים בינלאומיים, מודיעין, ואסטרטגיה בהם התמחה בעבר.

כמו כן, ראש הממשלה מינה הערב את סילבן שלום לשר לאנרגיה והמים , לפיתוח הנגב והגליל ולשיתוף פעולה אזורי. 
שלום יהיה חבר בצוות השרים לעניין תהליך השלום עם  הפלסטינים. 
שלום הודה לראש הממשלה נתניהו על האמון שנתן בו והודיע כי יפעל עם ראש הממשלה בשיתוף פעולה מלא להצלחת הממשלה ולקידום מדינת ישראל. הלילה מונה כצפוי ישראל כץ לשר התחבורה

בטקס חגיגי שייערך הערב במליאת הכנסת תושבע הממשלה ה-33 של מדינת ישראל וממשלתו השלישית של בנימין נתניהו. מיד לאחר הטקס תתקיים ישיבת ממשלה קצרה, שתכלול בעיקר הרמת כוסית. אחר כך ייצאו ראש הממשלה ושריו אל משכן נשיא המדינה שמעון פרס, לצילום המסורתי.
  
הדיון במליאת הכנסת ייפתח אחר הצהריים בבחירת יו"ר הכנסת ה-19. יהיה זה מועמד הליכוד, ח"כ יולי אדלשטיין, שיחליף את היו"ר הקודם ראובן ריבלין, שביקש להמשיך בתפקידו אך לא זכה בתמיכתו של נתניהו.

לאחר בחירתו יתפוס אדלשטיין פיקוד וינהל את ישיבת השבעת הממשלה. בתום הישיבה ייצא אדלשטיין אל הכותל המערבי, לתפילת הודיה. ראשון יעלה לדוכן ראש הממשלה בנימין נתניהו, שימסור הודעה על הרכב הממשלה, חלוקת התיקים וקווי היסוד שלה. אחר כך יתקיים בכנסת דיון סיעתי.

ראשונת הדוברים תהיה ח"כ שלי יחימוביץ,' המיועדת לשמש כיושבת ראש האופוזיציה. על-פי החוק, היא תמונה לתפקיד שבועיים בדיוק לאחר הקמת הממשלה, אולם היום היא תנאם על תקן יושבת ראש הסיעה הגדולה באופוזיציה. בתום הדיון תתבקש מליאת הכנסת לאשר בהצבעה את הודעת ראש הממשלה, מה שתהפוך בעצם להצבעת האמון הראשונה בממשלת נתניהו. מיד לאחר ההצבעה יעלה נתניהו אל דוכן הנואמים, יושבע בפעם השלישית בחייו כראש ממשלה, ויצהיר: "אני, בנימין נתניהו, בן צילה ובן ציון ז"ל, מתחייב כראש הממשלה לשמור אמונים למדינת ישראל וחוקיה, למלא את תפקידי כראש ממשלה ולקיים את החלטות הכנסת." אחריו יעלו כל 21 השרים בזה אחר זה, והסדרנים ילוו אותם אחר כבוד אל מקומם סביב שולחן הממשלה

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
1
איוב היה צריך להיות שם כ"סגן שר"
דרוזי - 18/03/2013
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות