x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
"נתניהו מדיח את ריבלין מתפקיד יו"ר הכנסת"
10/03/2013 - כרמלנא

הקרב על תפקיד יו"ר הכנסת מתחמם: לאחר שיחה קשה שקיים יו"ר הכנסת עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא מסיר, ככול הנראה, את מועמדותו להמשיך ולכהן בראשות הכנסת ה-19.
 

"נתניהו רוצה להדיח אותי". ראובן ריבלין בכנסת

בשיחה בין השניים רמז נתניהו לריבלין כי אין בכוונתו לתמוך בו לתפקיד יו"ר הכנסת הבא והוא מתכוון להביא מועמד אחר מטעמו. רה"מ התכוון בדבריו לשר ההסברה והתפוצות המכהן, יולי אדלשטיין

בסביבתו של ריבלין רואים את החלטת נתניהו כהדחה של ריבלין מהתפקיד. למרות השמועות מבהירים בלשכתו של ריבלין כי אין בכוונתו לפרוש מהכנסת וכי הוא מתכוון להמשיך ולכהן כפרלמנטר מהשורה.

בלשכת נתניהו סרבו להתייחס לדיווחים על הדחתו של ריבלין מתפקיד יו"ר הכנסת. על פי הערכות המערכת הפוליטית, תמיכתו של נתניהו באדלשטיין נובעת בין היתר מתמיכתו של מספר 2 בליכוד-בתינו, אביגדור ליברמן בו. ההצבעה בתוך סיעת הליכוד על מועמד המפלגה לתפקיד יו"ר הכנסת צפויה להתקיים השבוע.

 

הצבעה על מועמדות יו"ר הכנסת מטעם סיעת ליכוד-ביתנו תיערך, ככול הנראה, ביום שני בישיבת הסיעה. יו"ר הכנסת היוצא רובי ריבלין מתכוון להתמודד על התפקיד כשמולו השר יולי אדלשטיין. עד היום בנו בסביבתו של ריבלין על התמיכה של נתניהו,: בשל דברים שהשמיע כשהגיע לביתו של ריבלין לניחום אבלים. נתניהו ביקש מיו"ר הכנסת היוצא סיוע בהיערכות לקראת ביקורו הקרוב של ברק אובמה.

אולם מאז, לא נערכה פגישה בין שני האישים ונתניהו נמנע מלהשמיע הצהרה חד משמעית בנושא. אביגדור ליברמן הבהיר לריבלין כי בכוונתו ליישר קו עם החלטת נתניהו.

נתניהו לא נתן הבטחה מפורשת ליולי אדלשטיין כי יתמוך בו כמועמד לתפקיד, אבל ההנחה הרווחת בסיעה היא שבכוונתו לעשות כן. לנתניהו מספר סיבות להעדיף את אדלשטיין בתפקיד יו"ר הכנסת. ראשית לא שררה אידיליה בינו לבין ריבלין בקדנציה הקודמת. בנוסף גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליבמרן, לא מתלהב ממועמדותו של ריבלין אותי כינה "פיינשמייקר". יש גם שיקול נוסף - בחירתו של אדלשטיין לתפקיד תדלל, ולו במקצת, את הצפיפות הקשה בתור לחלוקת התיקים בליכוד-ביתנו.

כהרגלו מחזיק ראש הממשלה היוצא והמיועד את הקלפים קרוב לחזה, כך שכל אחד מהמועמדים סבור כי יתמוך בו בסופו של יום. אבל גורמים בסיעה מפרשים את התנהלותו כהסכמה שבשתיקה להתמודדותו של אדלשטיין. "העובדה שיולי מתכוון ללכת עד הסוף מדברת בעד עצמה", אומר בכיר בסיעה.

 

יצויין כי ההצבעה בסיעה על תפקיד יו"ר הכנסת היא חשאית ובכנסת גלויה. בהתאם להסכמים הקואליציוניים עליהם חותמות השותפות, על חברי הקואליציה לתמוך במועמד הסיעה שמרכיבה את הממשלה.
 
ריבלין מצדו לא מתכוון לוותר: הוא בונה על הוותק והפופולריות שצבר ועל כך שנתניהו יחשוש בדקה התשעים שלא לתמוך ביו"ר הכנסת שנהנה מהקונצנזוס. מנגד, גם אדלשטיין נהנה מקונצנזוס ולא נתפס כדמות שנויה במחלוקת.

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות