x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
חשש בליכוד: אם נלך לבחירות, נתרסק
23/02/2013 - כרמלנא

. הכל בגלל האגו

יום לאחר החשיפה במעריב על כך שבבית היהודי כבר החלו להקים מחדש את צוות קמפיין הבחירות, לאור המבוי הסתום שנוצר במשא ומתן הקואליציוני, מפנים בכירים בליכוד את חיצי האשמה לעבר ראש הממשלה. לדבריהם, אם נתניהו לא יצליח להרכיב קואליציה, הוא צפוי לאבד את השלטון.
 

 

"נתניהו טעה בגדול בהתנהלות מול בנט", אומרים הבכירים. "את בנט היה צריך לחבק. אפשר היה ללכת איתו לדרך מאוד ארוכה ביחד. נפתלי הוא אחד שמסתכל רחוק ולא לטווח הקרוב. אם ביבי היה עושה את הדברים בצורה נכונה, אפשר היה להגיע לשותפות מושלמת עם הבית היהודי".

אותם בכירים הוסיפו כי הדבר האחרון שהליכוד-ביתנו זקוקה לו זה הליכה לבחירות. "בגלל האגו הזה, מי שהולך להפסיד זה המחנה הלאומי", הם טענו. "הכל ילך ללפיד. הוא יביא בבחירות יותר מ-30 מנדטים . הלי כוד-ביתנו תצנח למטה. לא נגיע אפילו ל-31 מנדטים שיש לנו עכשיו, ולא יהיה רוב לגוש הימין-חרדים. חבל שמלחמות האגו האלו נמשכות".

בתוך כך, בימים האחרונים התארגנה קבוצת פעילי שטח בתוך הליכוד, לצורך פעילות במפלגה כדי לשכנע את נתניהו להעדיף שותפות עם בנט ולפיד, ולא עם המפלגות החרדיות. במסגרת הפעילות, החלו הפעילים להחתים אנשי ליכוד על עצומה בנושא. בכוונת הפעילים גם לקיים בשבוע הבא כנס גדול, ובו תושמע הדרישה לצרף את יש עתיד ואת הבית היהודי לקואליציה. משה איפרגן, אחד ממארגני הפעילות ועורך אתר "ליכוד שלי", אמר אתמול: "עד כה היינו הרוב הדומם. בכוונתנו להתחיל להשמיע את קולנו". אריק זיו, עורך אתר ליכודניק, שתומך גם הוא ביוזמה, הסביר: "העם אמר את דברו בבחירות. הוא רוצה את נתניהו ראש ממשלה, כשלידו יהיו לפיד ובנט".

בנוסף, על פי דיווח בחדשות 2, נערכה אתמול פגישה משולשת בין בנט, לפיד ומופז, במטרה לגבש הסכמה על עקרונות משותפים בנושא השוויון בנטל. על פי הערכה במערכת הפוליטית, לאחר שלא נרשמה התקדמות במגעים בין הליכוד-ביתנו וקדימה, ייתכן כי גם מופז מבקש להצטרף לברית בין לפיד ובנט, או לפחות לתאם עמם עמדות בנושא השוויון בנטל, במסגרת המו"מ הקואליציוני.

2. מבוי סתום

היום צפויים להיפגש צוותי המו"מ של הליכוד-ביתנו והבית היהודי. מול יש עתיד, בעלת הברית של הבית היהודי, המגעים הופסקו לפני יותר משבוע, ונכון לעכשיו שורר נתק מוחלט בין הצדדים. "ראש הממשלה החליט על נתק במגעים עם יש עתיד", הסבירו גורמים בכירים בליכוד. "אין לנו מה לדבר איתם כי הם מתנים את הכניסה שלהם בכך שגם הבית היהודי יכנסו ביחד איתם. הגענו למבוי סתום. הם רוצים מתווה לשוויון בנטל, שאינו רלוונטי. אין מה לדבר איתם, כי הם לא מבינים את המציאות".

אותם גורמים הוסיפו כי במפגשי צוות המו"מ של הליכוד-ביתנו, הודיעו אנשי יש עתיד מפורשות כי אינם מוכנים לצירוף החרדים לקואליציה. "העובדה שלפיד פוסל את החרדים בממשלה לא מקובלת על נתניהו וזו גם סיבה למבוי הסתום", הסבירו הבכירים בליכוד. "הוא לא מוכן שלפיד יפסול את החרדים - כמו שהחרדים לא פסלו אותו".

במפלגתו של לפיד, לעומת זאת, רואים את הדברים אחרת לחלוטין. "ביבי עסוק בלשבור את הברית בינינו ובין הבית היהודי, ולכן הוא לא מדבר איתנו", הסבירו גורמים ביש עתיד. "במקום להיות עסוק במלאכת הרכבה, הוא עסוק במלאכת פירוק. הוא מנסה לפרק את העבודה, ומנסה לפרק את הברית". גורמים בכירים במפלגה ציינו כי אנשים בסביבתו הקרובה ביותר של ראש הממשלה לא רוצים את יש עתיד, ושכנעו אותו לנתק עמה את הקשר.

הלילה התקיימה פגישה בין צוות המשא ומתן של יהדות התורה והצוות המקביל של הליכוד-ביתנו. מחר, אחרי הפגישה עם נציגי הבית היהודי, יערכו בליכוד ביתנו פגישה גם הצוות של ש"ס.

צילום: פלאש 90
מבוי סתום במו''מ. נפתלי בנט ויאיר לפיד
3. ש "ס בהמתנה

בינתיים, למרות הרצון של אנשי ש"ס לחתום בהקדם על הסכם קואליציוני לצירופם לממשלה, ראש הממשלה מהסס לסגור הסכם כזה, מחשש שהדבר ימנע את כניסת הבית היהודי לקואליציה. גורמים בכירים ביש עתיד הסבירו אמש כי המהלך של נתניהו להציג קואליציה של 57 מנדטים, ואז לגרום לכניסתו של בנט או לפיד לממשלה, נכשל. "נתניהו ניסה ללחוץ אותנו בתקווה שנמצמץ", הסבירו הבכירים. "ובסוף קרה לו משהו הפוך לחלוטין. אף אחד לא התקפל, ואף אחד לא התרשם. מה יצא לו מזה? עכשיו הוא פתאום הבין את זה. לא במקרה הוא לא חותם עם ש"ס. הוא הבין שזה יחסום את האפשרות שאנחנו או הבית היהודי נכנס לממשלה. הוא הבין שאם הוא חותם איתם, הוא רק מסבך את מצבו עוד יותר".

צילום: יהונתן שאול

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות