x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
ציפי לבני סיכמה על כניסה לממשלה
19/02/2013 - כרמלנא
1. לבני מצטרפת

האם המו"מ הקואליציוני נמצא רגע לפני הסכמות עם חלק מהמפלגות, כפי שטוענים בליכוד, או שמדובר בספינים שנועדו להפעיל לחץ על חלק מהמפלגות, כפי שטוענים ביש עתיד ובבית היהודי?

- בליכוד מאיימים: נתניהו לא פוסל בחירות חדשות
- לפיד ובנט: מזה שבוע לא מתנהל מו"מ קואליציוני

גורמים בכירים בליכוד טענו אתמול כי הושגו הבנות בעל פה מול "התנועה", ונכון לעכשיו חסרה רק החתימה הפורמלית על ההסכם. לדברי אותם גורמים, החתימה צפויה בימים הקרובים. על פי הסיכום שהושג, לבני תכהן כשרת המשפטים, וכן תקבל על עצמה את האחריות למו"מ המדיני.

בנוגע לשאלה אם התנועה תקבל שר נוסף, הדברים עדיין תלויים בהרכב הסופי של הקואליציה ובשאלת מספר השרים בממשלה. מהתנועה נמסר בתגובה: "מאז תחילת המו"מ איננו מתייחסים לרסיסי שמועות וספינים ביחס למו"מ, ואין בכך לאשר דבר מהפרסום או להסתמך על מידע זה".

צילום: פלאש 90
מצטרפים לממשלה? ישיבת סיעת התנועה
2. מופז בדרך

אותם גורמים בכירים בליכוד טוענים כי גם מול קדימה ישנה התקדמות במו"מ, ומופז עצמו צפוי לכהן כשר לעניינים אסטרטגיים או כשר האחראי על הנגב והגליל. לדברי הגורמים, הוסכם כי מופז ייקח גם הוא חלק באחריות למו"מ המדיני מול הפלסטינים.

בקדימה אמרו בתגובה כי הם אינם מתייחסים לספינים. מנגד, ביש עתיד רואים את הדיווחים על התקדמות במו"מ עם מפלגות אחרות כניסיון להפעיל עליהם לחץ, ולשדר תחושה כאילו המו"מ בורח להם. לדברי בכירים ביש עתיד, בשלב זה לא קורה שום דבר במו"מ הקואליציוני מול כל המפלגות, והדברים יתחילו לזוז באמת רק בשבוע האחרון למו"מ הקואליציוני.

בכירים ביש עתיד ובבית היהודי טענו אתמול (ב') כי התדרוכים מצד הליכודביתנו והאיומים על הליכה לבחירות או על חלופות אחרות לא ממש מטרידים אותם. "בסוף נתניהו יהיה זה שיתקפל ויחליט לצרף את שתי המפלגות", אמרו, והוסיפו כי למרות החשש של נתניהו, אין בכוונתם לפעול להפלת הממשלה במקרה שיצטרפו אליה, אלא לשמש כשותפים נאמנים.

צילום: אבשלום ששוני
שר בממשלה הבאה? שאול מופז
3. שאלת התיקים

גורמים בליכוד-ביתנו האשימו את יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בכך שסירב להצעה להצטרף לקואליציה לא מטעמים אידאולוגיים, אלא בעקבות רצונו לקבל את אחד משלושת התיקים הבכירים בממשלה. "להבנתנו, הכל תקוע בגלל תיקים, ולא בגלל שוויון בנטל", טענו אתמול במפלגת השלטון.

בבית היהודי התייחסו לדברים בגיחוך. "קשה להם עם העובדה שיש פה מפלגות שבאות לדבר על עקרונות ולא על תיקים", הסבירו בכירים במפלגה. בבית היהודי וביש עתיד הסבירו אתמול כי נתניהו פשוט עדיין לא התרגל לשיח החדש, שאינו סביב ג'ובים, אלא סביב עקרונות. "הוא ניפח בעבר את הממשלה כדי למנוע אופוזיציה פנימית במפלגה", טענו במפלגות. "הוא פירק מפלגות כדי לתחזק לעצמו את הממשלה. זו הייתה השיטה בעבר וזה מה שהוא רגיל לעשות. אבל הפעם זה לא עובד לו".

4. המו"מ נפסק

אם היה צורך בהוכחה נוספת לכך שהמו"מ הקואליציוני אינו מתקדם בשלב זה לשום מקום, הרי שראשי יש עתיד, הבית היהודי והעבודה, הבהירו את הדברים בצורה ברורה. "במהלך השבוע האחרון לא מתנהל שום מו"מ משמעותי מול הבית היהודי", אמר אתמול נפתלי בנט בפתח ישיבת הסיעה בכנסת. "לבית היהודי יש זמן, אבל לעם ישראל אין. יש סוגיות רבות ובוערות שלא יכולות לחכות להקמת הממשלה". בנט הוסיף: "ברגע שיחליטו לנהל מולנו משא ומתן, אפשר יהיה לסגור הסכם בתוך 24 שעות. זה יכול לקרות רק אחרי שיציגו בפנינו את קווי היסוד והעקרונות".

גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, באופן כמעט מתואם, אמר בישיבת סיעתו כי נכון לעכשיו אין שום התקדמות במשא ומתן. "אומרים עלינו שאין לנו ניסיון ושאנחנו לא מבינים בפוליטיקה", אמר לפיד. "זה נכון, ולכן אנחנו ניצמד לעקרונות שלנו. כשנתניהו יחליט מה יהיו הערכים של הממשלה הבאה, נוכל לדעת מה יהיה ההרכב שלה". בתגובה לדברים אמרו גורמים בליכוד-ביתנו כי בניגוד לדברי בנט, במפלגה כן דנים עם הבית היהודי בכל נושאי קווי היסוד, ובעקבות כך גם הציעו לבית היהודי להיכנס ראשונים לממשלה, כשותפים מרכזיים בה. "הבית היהודי סירב להצעה והבהיר כי ייכנס לקואליציה רק יחד עם יש עתיד", אמרו בליכוד-ביתנו.

צילום: מירי צחי
יאיר לפיד ונפתלי בנט
6. רק מפאת הכבוד

יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', ביטלה אתמול כמעט לחלוטין את האפשרות שעליה בונה נתניהו, ליצירת חלופה לברית לפיד-בנט, באמצעות צירוף העבודה לקואליציה. "הפערים בהשקפות העולם בינינו לבין הליכוד הם מוחלטים כמעט בכל תחום", אמרה יחימוביץ' בישיבת הסיעה. "אין כאן אפילו שמץ של מו"מ, למרות הספינים והשמועות. שום תיק לא יעשה את ההבדל ויכשיר את המדיניות שאנחנו סולדים ממנה". יחימוביץ' הוסיפה כי תיפגש עם ראש הממשלה, במקרה שיזמינה פעם נוספת, אבל בעיקר מפאת כבודו.

אלי דסה לא נכנסת. שלי יחימוביץ'

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות