x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
נעצר החרדי שניסה לכפות על נוסעת לעבור לאחור באוטובוס
17/02/2013 - כרמלנא

נוסע חרדי שניסה לכפות על נוסעת, דתיה בעצמה, לעבור מקדמת אוטובוס לאחוריו ביום שישי האחרון נעצר על-ידי משטרת אשדוד. הנוסעת התלוננה כי החרדי שלח לה פתק ובו הדרישה בלתי מתפשרת כי

אוטובוס אגד. שוב הדרת נשים
 

עליה לעבור לחלק האחורי של האוטובוס כיוון שהיא פוגעת ברגשות החרדים.

הנוסעת נועה קנטמן (22) מספרת: "חלפה יממה ועדיין לא התאוששתי מהאירוע הזה. עליתי לאוטובוס מצפת לאשדוד והתיישבתי מקדימה. לאחר מכן התחילו לעלות חרדים וביקשו ממני שאעבור אחורה. לא הסכמתי ובתחנות הבאות עלו עוד חרדים שחזרו על אותה בקשה ושוב סירבתי בנימוק שיש לי בחילה".

"בשלב הזה", מספרת קנטמן, "אחד החרדים צעק באוטובוס תתפללו תפילת הדרך חזק, כי יש טומאה באוטובוס. היו חרדים שלא רצו לשבת מאחורי, אבל הנהג שכנע אותם. היה נוסע אחד שהתיישב מקדימה על המדרגות וביקש מהנוסעים החרדים שיתפללו ולא יסתכלו עליי".

לדבריה בהמשך הנסיעה הגיע חרדי מבוגר ופנה אליה בקול תוקפני: "את צריכה לשמוע בקולי כי אני מבוגר ממך וסבתא שלך הייתה טהורה". בשלב הזה חשה קנטמן מאוימת והתקשרה לאחותה כדי שזאת תזעיק את משטרת אשדוד.

בצומת מגידו הייתה הפסקה והנוסעים ירדו מהאוטובוס. בתום ההפסקה מצאה קנטמן על המושב פתק, שאחד הנוסעים, ככל הנראה, כתב לה ובו נרשם שעליה לעבור אחורה כדי לעזור לקדושה.

קנטמן שאלה "מי כתב את המכתב?". הנוסעים לא ענו ואז צעקה בקול כי תגיש תלונה במשטרה על הטרדה מינית ."אמרו לי את יכולה להתקשר למשטרה ולגרפולוג", היא משחזרת.

כאשר האוטובוס הגיע לאשדוד הגיעו השוטרים ולקחו פרטים מהמתלוננת ומהחשוד בכתיבת הפתק.
במשטרת אשדוד פעלו במהירות וחקרו את החשוד ולאחר מכן הוא שוחרר בתנאים מקבילים. בעדותו ציין הנוסע החרדי כי לא הטריד את הנוסעת: "בסך הכל ביקשתי שתתחשב ברגשות שלנו", אמר.

חדו"ש: "יש לפתוח בחקירה נגד הנהג"

שרת התרבות והספורט  לימור לבנת שוחחה הערב עם קנטמן ואמרה לה: "הזדעזעתי לשמוע על מה שעשו לך, זה מקרה חמור מאוד בעיני. ההתנהלות של הנהגים מנוגדת להנחיות מפורשות שהוצאו במסגרת המלצות הצוות הבין משרדי למניעת הדרת נשים, שבראשו עמדתי. אני לא מתכוונת לעבור על כך לסדר היום, אני מחזקת את ידיך וחשוב לי שתדעי שאת לא לבד".

קנטמן הודתה לשרה ליבנת על העידוד. לבנת אף הזמינה אותה לדיון מיוחד של ועדת השרים לקידום מעמד האישה שיערך בראשותה ב-3 למרץ.

בתגובה לניסיון ההדרה אמר סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון שחר אילן כי "על המשטרה להעמיד לדין את האשמים במסע ההטרדות

וההשפלות שעברה נועה קנטמן וקרא לאגד לפתוח בחקירה כנגד הנהג שהמשיך בנסיעה".

לדברי אילן, "בזיון קווי ההפרדה נמשך והוא מחזיר את מעמד האישה בישראל עשרות שנים אחורה. שוב ושוב הופכות נסיעות פשוטות באוטובוס לטראומות קשות. לכן יש הכרח לנקוט בסנקציות פליליות כנגד הבריונים הפועלים כביכול בשם הדת ונגד חברות התחבורה שמעדיפות להעלים עין ולא להתעמת עם עברייני הצניעות".

ח"כ יעל גרמן אמרה כי "הדרת הנשים היא תופעה המסכנת את עתידה של החברה הישראלית. על המדינה מוטלת האחריות למנוע מתופעות הדרת הנשים להרים ראש, והגיע הזמן שהחוק יגדיר את הדרת הנשים כעבירה פלילית".

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות