x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
אולטימטום חדש של לפיד ובנט לנתניהו
17/02/2013 - כרמלנא

. הברית עולה מדרגה

הברית בין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ובין יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, עליה פורסם לראשונה ב-nrgמעריב, עולה מדרגה. בימים האחרונים העבירו שתי המפלגות, בנפרד ובמקביל, מסר מתואם לחברי צוות המו"מ של הליכודביתנו, שלפיו אם הם מעוניינים לסגור הסכם קואליציוני, הדבר צריך להיעשות מול שתי המפלגות ביחד. גם גורמים המעורים במו"מ הקואליציוני מטעם הליכוד-ביתנו הודו כי אכן הועברו מסרים כאלו בימים האחרונים מצד שתי המפלגות.

"זה קטנוני", אמרו בתגובה אותם גורמים, אשר הוסיפו בייאוש כי בעקבות המצב

שנוצר לא ברור לאן הדברים יתפתחו. "לפיד ובנט לא מייצגים את אותן עמדות", טענו בליכוד-ביתנו. "לא מדיני, לא דת ומדינה ולא בשום דבר אחר. יש ביניהם מספיק ניגודי עניינים. כרגע אנחנו לא מתקדמים ואין לנו דרך להתמודד עם זה".

למרות זאת, להערכת אותם גורמים יגבר הלחץ על בנט ככל שהזמן יעבור. אותם גורמים הוסיפו כי ההצעה המפתה שהונחה בשבוע שעבר בפני הבית היהודי כבר אינה רלוונטית יותר.

צילום: מירי צחי
יאיר לפיד ונפתלי בנט בכנסת בשבוע שעבר צילום: מירי צחי
2. אנשים אחרים

למרות הדברים האלו, נשמעו אמש גם קולות שונים מתוך הליכוד-ביתנו ביחס להתנהלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול הברית בין לפיד לבנט. "אם ביבי לא יבין שיש פה פוליטיקה אחרת ואנשים אחרים, שלא מקדשים רק את התפקידים אלא מתמקדים בדברים אחרים, הוא לא יצליח להרכיב קואליציה", טענו גורמים בליכוד. "בסוף מה שיקרה זה שבשבוע האחרון הוא יצטרך להתפשר, רק שזה יהיה במחירים גבוהים בהרבה מבחינתו", הוסיפו . גם גורמים ביש עתיד הודו כי המו"מ תקוע. "המצב כרגע רחוק מאוד משלב של סגירה, אם בכלל תהיה כזו".

במערכת הפוליטית העריכו בסוף השבוע כי לאור המו"מ הקואליציוני שנערך לפני ארבע שנים, גם זה הנוכחי עשוי להסתיים ממש ברגע האחרון לפני החזרת המנדט לנשיא פרס. פגישות נוספות של אנשי יש עתיד והבית היהודי עם צוות המו"מ של הליכוד-ביתנו לא מתוכננות כרגע, אך בין שתי המפלגות דווקא כן: השבוע ייפגשו יו"ר צוות המו"מ של הבית היהודי, ח"כ אורי אריאל, עם ח"כ עופר שלח מיש עתיד.
ביחס למסרים שהעבירו לליכודביתנו, מסרו ביש עתיד את התגובה הכמעט קבועה בתקופת המו"מ: "אין לנו עניין להגיב לשמועות שצצות, ועוד יצוצו, במהלך המו"מ הקואליציוני". בבית היהודי סירבו להתייחס לדברים.

3. שלי וביבי חלוקים

ראש הממשלה נתניהו וח"כ שלי יחימוביץ' נפגשו ביום שישי בפעם השנייה, אך לא הושגה שום התקדמות במגעים להצטרפות מפלגת העבודה לקואליציה. בתום פגישה בארבע עיניים שהתקיימה ביום שישי במעון ראש הממשלה, לבקשתו של נתניהו, אמרה יחימוביץ' כי הפגישה התנהלה באווירה טובה, אך הפערים הגדולים בהשקפת העולם נותרו כשהיו וכי אין שינוי בעמדתה של מפלגת העבודה. גורמים בליכוד אמרו לאחר הפגישה כי בימים האחרונים מפעיל נתניהו לחצים כבדים על יחימוביץ', במטרה לשכנעה להיכנס בכל זאת לקואליציה. "נתניהו רוצה את מפלגת העבודה בפנים כדי לפתור בקלות את נושא השוויון בנטל", הסביר אתמול בכיר בעבודה. "הרי אין מחלוקת בין שלי לבין החרדים בנושא הזה. היא לא תטיל וטו על החרדים, ונושא השוויון בנטל לא מעניין אותה. ואז, ביחד עם ציפי, נתניהו גם יוכל להתקדם בנושא המדיני". לדברי אותו בכיר, הסיכוי להצטרפות העבודה לקואליציה נותר קלוש.

"בפוליטיקה הישנה יחימוביץ' הייתה סוגרת עם נתניהו כבר ביום שישי על תיק האוצר, ואז הוא לא צריך אותנו בכלל", אמרו בתגובה לדברים בכירים בבית היהודי, ששיבחו את התנהלותה של יו"ר העבודה. "נתניהו פשוט עדיין לא מבין שהסיטואציה היא אחרת, ויש פוליטיקאים שהמילה שלהם כן חשובה בעיני עצמם".

לדברי אותו בכיר, במפלגתו רגועים ביחס למגעים בין הליכוד-ביתנו לעבודה. "אני יודע שמפלגת העבודה לא תצטרף לקואליציה הבאה מסיבה פשוטה - שלי מתכוונת למה שהיא אומרת. הקשר בין לפיד לבנט עובד גם על המישור הזה ".

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות