x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
יש עתיד: נוותר על החוץ תמורת מחיר גבוה
12/02/2013 - כרמלנא

 

בזמן שצוותי המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד-ביתנו

מסר מרגיע לליברמן. ח
מסר מרגיע לליברמן. ח"כ יאיר לפיד

ושל יש עתיד נפגשו אתמול פעם נוספת בכפר המכבייה, גורמים במפלגתו של יאיר לפיד מביעים חוסר נוחות מההתנהלות ואף תוקפים את ראש הממשלה נתניהו בנושא.

"ראש הממשלה עסוק יותר בלפצל ולחפור בתוך הבית היהודי, מאשר בשאלה איך פותרים את הנושאים השנויים במחלוקת במו"מ הקואליציוני‭,"‬ האשימו אתמול במפלגה. "זה נראה שהוא לא הבין את המציאות החדשה, ועדיין חושב ומתנהל על פי צורות ההתנהלות הישנות. הוא עדיין לא הפנים שקרה פה משהו בבחירות האחרונות‭."‬

לדברי אותם גורמים במפלגה, הנושאים שעומדים על הפרק מורכבים מדי מכדי לגרור רגליים ולהסתמך על כך שדברים יבואו על פתרונם רגע לפני הרכבת הקואליציה. "אם נתניהו חושב שהוא יתעורר ברגע האחרון ויקנה אותנו באמצעות תיקים, הוא פשוט טועה‭,"‬ הבהירו ביש עתיד.

לפיד: "לא תהיה פה מלחמת אחים"
 

 

אך לא רק ראש הממשלה היה על הכוונת של יש עתיד. גם מספר 2 שלו בליכוד-ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, זכה למענה בעקבות המתקפה שלו על יו"ר המפלגה מהימים האחרונים.

"כדאי שאיווט יירגע‭,"‬ אמרו גורמים ביש עתיד. "הרי ליברמן בעצמו היה זה שרצה ממשלה בלי חרדים, אז מה קרה שהוא פתאום מרחיק אותנו‭."?‬ בהתייחס לדברים שאמר ליברמן בנוגע לתפקיד שר החוץ, ועל כך שלפיד לא יקבל את התפקיד, השיבו ביש עתיד כי במפלגה לא עוסקים בדברים הללו בשלב הזה.

גורמים אחרים במפלגה טענו באותו עניין כי תיק החוץ אכן מגיע ללפיד, לאור גודלה של המפלגה, אבל תמורת מחיר גבוה, בעיקר באמצעות תיקים ביצועיים כלכליים, ניתן יהיה למצוא פתרון גם לעניין הזה.

בישיבת הסיעה שקיים אתמול לפיד הוא אמר: "היו לי שתי פגישות טובות עם ראש הממשלה נתניהו. אנחנו שני אנשים שמסתדרים זה עם זה. המו"מ הקואליציוני

 

ייקח עוד שבועיים או שלושה או אפילו יותר. אין שום דיון על תיקים. זה הכל ספקולציות סביבנו‭."‬

שי פירון, מספר 2 ביש עתיד, אמר כי מפלגתו מוכנה להתגמש לקראת כניסה לקואליציה עם החרדים. בראיון שהעניק לתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" הוא אמר כי "כל אחד רוצה להרוויח את המקסימום שהוא יכול מעמדותיו, וכל אחד יודע שתמיד הוא יוצא וחצי תאוותו בידו‭."‬

פירון הוסיף כי לא יקרה מצב שבו תלמיד שחשקה נפשו ללמוד תורה לא יוכל לעשות זאת. בהמשך נשאל הרב פירון על מתווה לפיד שמדבר על גיוס בגיל 18 ואמר: "אנחנו לא אומרים את זה. המושג גיל 18 הוא שוב מושג מטאפורי.

"צריך לסכם על גיל ‭,21-20‬ לשבת ולדבר על זה. אלה דברים שצריך לפתור אותם. כשאתה בא ומציג תוכנית אתה מציג אותה לפי הקודים התרבותיים של מדינת ישראל והקודים התרבותיים זה גיל ‭."18‬
 

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות