x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
האפיפיור בנדיקטוס ה-16 מתפטר,ואצלנו רבים על המועצה !
11/02/2013 - כרמלנא

זעזוע בעולם הקתולי: דובר הוותיקן מסר היום (ב') כי האפיפיור בנדיקטוס ה-16 יפרוש מתפקידו בסוף החודש הנוכחי, אחרי קרוב לשמונה שנות כהונה.

בהודעת הוותיקן נאמר כי מנהיג הכנסייה הקתולית בן ה-85 החליט לעזוב את כהונתו ב-28 בפברואר. בנדיקטוס מסר כי הוא לא מרגיש שבגילו הוא מסוגל להמשיך ולמלא את התפקיד החשוב ודרש כי יחל מיד תהליך בחירתו של היורש.
 

האפיפיור.
 

 
"אחרי שבחנתי שוב ושוב את מצפוני מול האל, הגעתי למסקנה ברורה כי כוחי, בשל גילי המתקדם, לא מתאים יותר למלא באופן הראוי את התפקיד", אמר האפיפיור. "אני מודע היטב לכך שהתפקיד הזה, בשל האופי הרוחני שלו, חייב להיעשות לא רק עם מילים ומעשים, אלא גם בתפילה ובסבל".

הוא הוסיף כי "עם זאת, בעולם של היום, אשר נתון לשינויים מהירים רבים ומטולטל משאלות של רלוונטיות עמוקה על חיי האמונה, כדי לשלוט במפרשים של סנט פטרוס ולפאר את המזמור, דרושים חוזקם של המחשבה והגוף, חוזק שבחודשים האחרונים הידרדר עבורי עד לרמה שבה עליי להכיר בחוסר יכולתי למלא באופן הראוי את התפקיד שהוטל עליי".

 

אז מדגיש האפיפיור כי "מסיבה זו, וכשאני מודע היטב לרצינות הצעד, אני מכריז באופן חופשי לחלוטין שאני מוותר על תפקיד הבישוף של רומא, יורשו של סנט פטרוס, שניתן לי על ידי הקרדינלים ב-19 באפריל 2005, באופן כזה שהחל מ-28 בפברואר 2013, בשעה שמונה בערב, מושב רומא, מושבו של סנט פטרוס, יהיה פנוי ומועצת הקרדינלים תבחר אפיפיור חדש שיכנס את מי שכשירים לכך".

בסיום הודעתו, הודה האפיפיור על התמיכה הרבה שקיבל וביקר "חנינה על כל הכשלים שלי". "בנוגע אליי, אני רוצה לשרת בנאמנות את הכנסייה הקדושה של האל גם בעתיד באמצעות חיים שמוקדשים לתפילה", סיכם.

"מדובר ברעם ביום בהיר", אמר דיקן הקרדינלים אנג'לו סודאנו, שהחל לפעול

כדי לאסוף את החשמנים מרחבי העולם אל הוותיקן, במטרה לקיים "קונקלאבה", ולבחור באפיפיפור חדש.

בנדיקטוס ה-16, ובשמו המקורי יוזף רצינגר, נבחר ליורשו של יוחנן פאולוס השני באפריל 2005, והיה אחד האפיפיור הקשישים ביותר אי פעם. האפיפיור יליד גרמניה, שבעבר היה הארכיבישוף של מינכן, שימש עד לבחירתו כדיקן מועצת הקרדינלים והאחראי על יישום דוקטרינת הוותיקן.

התפטרותו של בנדיקטוס ה-16 היא הפעם הראשונה שבה מנהיג הכנסייה הקתולית עוזב את תפקידו בחיים מאז המאה ה-15. האפיפיור האחרון שנקט בצעד זה היה גרגוריוס ה-12, אשר עזב את תפקידו ב-4 ביולי 1415, אחרי תשע שנים בתפקיד כדי לסיים את הפיצול בכנסייה הקתולית.

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות