x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
המשוררת אמאל אבו פארס : גאה בהיותי דרוזית ובבני עדתי וגאה במדינתי
02/08/2018 - كرملنا

בהיותי אזרחית מדינת ישראל, ואישה דרוזית גאה בבני עדתי ואחראית על עתידה רציתי להתייחס לאירועים שנוצרו מאז הכרזת כנסת ישראל על חוק הלאום בכמה נקודות.
1- אני גאה בהיותי אישה דרוזית, וגאה בבני עדתי האמיצים והנאמנים למדינה.
2-אני גאה במדינה שלי שהינה המדינה היחידה הדימוקרטית במזרח התיכון, דואגת לאזרחיה, שומרת על הקשישים ומשלמת להם קצבה, שומרת על העניים דרך לשכות הרווחה, שומרת על הילדים ומעניקה להם חינוך חינם ומונעת מהעסקתם מתחת לגיל המותר, שומרת על כל אזרחיה מפני כל פגיעה בזכויות ובמיוחד על הנשים, אפשר לציין שמדינת ישראל היא הראשונה בעולם מבחינת רווחה. לכן, לא מתאים ולא מוסרי למדינה היפה הזו להוציא חוק גזעני זה שפוגע באזרחיה, זה מזכיר הסולם הגרמני שדירג בו את העמים... והדבר המפליא עוד יותר איך עם שעבר שואה קשה ביותר בחיי האנושות, -ועד עכשיו מזדהים עם הכאב שלו - עולה על דעתו להתנהג לאחרים בצורה גזענית זו ?מי שחווה גזענות יכול להבין את מה שאנו מרגישים כבני מעוטים!

3-אם חוק הליאום נכתב לאזרחים אשר מהווים סכנה לקיום המדינה, יכולתי לעכל את הדבר, אך החוק התייחס לאנשים שחתמו ברית דמים עם המדינה. ועזרו בהקמתה ושמרו עליה בדמם. אין דבר מבייש יותר מאשר לירוק בצלחת שאוכלים ממנה. והדרוזים לעולם לא יעשו זאת לאחרים.

4-אולי שכחתם מה עשו הדרוזים בעוספיא למר אבא חושי, כאשר החביאו אותו בין הנשים והצילו את חייו, אולי שכחתם את אימן סיף שהגן בגופו על בית הכנסת ותלמידיו, אולי שכחתם 450 חללים שמתו למען המדינה, אולי שכחת מר נתניהו מי הציל את חייך ואת חיי איהוד ברק הלא הוא סלים שופי הדרוזי ז״ל, אולי שכחתם שעד עכשיו לא בגדנו בברית הדמים, וקיימנו את החובות שלנו כאזרחים נאמנים למדינה...!
5- איוב קרא, השר שלנו , אנו גאים בהשגים שלך ובמה שהגעת בזכות עצמך, נכון מאד, אתה נבחרת על ידי הליכוד והאזרחים ולא על ידי הדרוזים, נכון שרבים זלזלו בך בהתחלה, וזה קומם אותנו, אך גודל האכזבה כגודל הצפיה! צפינו שלמרות שהדרוזים לא הטיבו לך, תרגיש חמלה ותרגיש אחריות לגורלה של העדה. מאחר וגדלת בחיק משפחה ערכית ואחראית.
6- אנו הדרוזים, אוהבי הבריאה, לא שוכחים שאנחנו גרים יחד עם עדות אחרות, ואכפת לנו מכל אחד מהם, רוצים ודורשים לחיות בשלום יחד איתם!
6- אנחנו אזרחים על פני כדור הארץ, בשלב מסוים חייבים לעזוב אותו, לעזוב הבנים הבנות המשפחות שאהבנו ולעולם לא נהיה עוד באותו צלם ובאותה דמות, לכן, האדמה שייכת לאלוהים וכל דבר אחר על פני כדור הארץ שייך לאלוהים ואין לנו שליטה אפילו על הנשמה שלנו,היא נכנסת ויוצאת לבדה..
אם תהיה ״ חס וחלילה” רעידת אדמה, האם ישנה לה אם הנפגע דרוזי או יהודי או בדוי, האם ישנה לה שם המדינה ושם העם הנמצא עליה?!
אלוהים יאהב אותנו וישמור עלינו מפני אסונות טבע רק כאשר אנו פנויים לאהוב את השני, אלוהים הוא אהבה, הוא נתינה, הוא סלחנות וחמלה!
מי שלא יכול לאהוב את האחרים, ויחשוב להזיק להם חוק הקארמה יעניש אותו, זו התיאוריה של אלוהים, ״מה שתעשה ומה שתיזום, יחזור אליך״
אני קוראת לכל העוסקים בפוליטיקה לעשות חשבון נפש, להיות אחראים על החלטותיהם, שידאגו לחיים מלאי אחווה ואחדות בין כל העמים, נמאס לנו ...תדאגו לחיים יותר טובים לילדינו לדור הבא כדי שיזכרו אותכם בטוב ותהיו המנהיגים הכי משמעותיים לגביהם, שיוכלו להתגאות בכם ולא ההפך מכך.
אמאל אבו פארס

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
1
اخت امال كل الاحترام ةالتقدير ....بس هيك بتزعلي الوزير ايوب؟؟
عسفيا - 03/08/2018
2
كنت اود اختي آمال ان تكون مقالتك وتوجهك باللغة العربية , لغة اجدادك وابناء عشيرتك , اقول هذا كونك من الاديبات والشاعرات العربيات , اليس كذلك يا آمال ؟
موحد كرملي -عسفيا - 03/08/2018
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות