x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
נתניהו מחפש נוסחה לממשלת ליכוד-לפיד וש"ס
24/01/2013 - כרמלנא

 במשפט אחד חתך יאיר לפיד את כל האשליות של השמאל.
יצליח להכניס את שס
"אני לא הולך להיות גוש חוסם עם זועבי‭,"‬ הבהיר. בכך אימת את ההערכות הרווחות במערכת הפוליטית: יש עתיד הולכת לממשלה עם נתניהו. השאלה היא רק מי עוד יצטרף, ובאילו תנאים.

בלשכת ראש הממשלה עמדו אתמול בקשר אינטנסיבי עם אנשיו של לפיד. קשר דומה התנהל גם עם ש"ס. בכך מסמנים בליכוד את שתי המפלגות החשובות שהיו רוצים לראות בקואליציה. מי שצפויה לשלם את מחיר השותפות עם לפיד היא המפלגה החרדית השנייה, יהדות התורה.

בליכוד מעריכים כי היא תתקשה לקבל את מתווה השוויון בנטל שיגובש יחד עם לפיד. "ש"ס תיכנס בכל מחיר ותתפשר גם בנושא השוויון בנטל‭,"‬ הסביר ח"כ בליכוד. "הם זוכרים את מה שקרה בבחירות ‭,2003‬ כשהם נשארו בחוץ. הם לא יתנו לזה לקרות שוב. ליהדות התורה, לעומת זאת, יש בעיה גדולה עם השוויון בנטל והם לא יתפשרו. לכן סביר להניח שיישארו בחוץ. ש"ס יכולה להימנע בהצבעה על החוק, שיהיה לו רוב בטוח, וכך כולם יהיו מרוצים‭

".

נושא השוויון בנטל יקבל את המשקל הגדול ביותר במו"מ הקואליציוני, אבל גם שינוי שיטת הממשל ויוקר המחיה יתפסו מקום של כבוד. נתניהו עצמו אמר את הדברים בהצהרה קצרה לתקשורת.

"הציבור רוצה שארכיב ממשלה שתחולל שלושה שינויים גדולים בתחום הפנים: הגברת השוויון בנטל, דיור בר השגה ושינויים בשיטת הממשל‭,"‬ הבהיר. "נמקד את השיחות להרכבת הממשלה בשלושת העקרונות הללו‭."‬

גורמים בליכוד הוסיפו כי בשלב השני ייעשה מאמץ לצרף גם את הבית היהודי ואת קדימה, בהנחה שתישאר מעל אחוז החסימה גם לאחר ספירת קולות החיילים. גם את התנועה של לבני לוקחים בחשבון.

בסביבתו של נתניהו העלו אפשרות נוספת, שנראית קרובה בהרבה לעמדותיו של לפיד. "אנחנו לא מחויבים למפלגות הדתיות ולשותפים הטבעיים‭,"‬ אמרו. "יש לנו עכשיו הזדמנות להקים משהו ששייך לרוב החברה בישראל, מעל 60 מנדטים. ציבור שהוא לא ימין קיצוני, לא שמאל קיצוני ולא דתי קיצוני. הדלת אמנם פתוחה לכולם, אבל הימין זה תוספת ולא העיקר‭."‬

לפיד מעוניין בממשלה נטולת מפלגות חרדיות,
שתכלול את הבית היהודי, את קדימה ואת התנועה. לפני הבחירות הוא התחייב שלא ישב לבדו בממשלת ימין קיצוני ומפלגות חרדיות. את הבית היהודי כינה "ימין קיצוני" שוב ושוב בימים האחרונים, כדי לשכנע את המתלבטים בינו לבין בנט.

אבל בימים הקרובים הוא יבחן את האפשרות לתאם עמדות עם בנט או עם מפלגות המרכז-שמאל כדי ליצור חזית אחידה בנושאים המוסכמים. במידה ואכן תושג קואליציה ללא חרדים, הרב החרדי דב ליפמן מיש עתיד, שהוביל מאבקים נגד הדרת נשים ובעד יציאת חרדים לעבודה, יהיה החרדי היחיד בה.

בליכוד הזכירו גם את האופציה של ממשלת ימין וחרדים, בלי יש עתיד ועם קדימה, אבל לכולם ברור שהסיכויים לקואליציה שכזו הם קלושים.

אתמול הגיעו תגובות על תוצאות הבחירות גם מהבית הלבן. הדובר, ג'י קרני, אמר: "אנחנו מאמינים כי מה שצריך לקרות זה מגעים ישירים בין שני הצדדים בהם ידונו נושאי הליבה שיובילו לפתרון שתי המדינות‭."‬ הוא ציין הנשיא אובמה עדיין לא התקשר לברך את נתניהו על תוצאות הבחירות והוסיף: "אני בטוח ששיחה כזאת תתקיים בזמן המתאים‭."‬

 

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות