x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
קצינה התלוננה: אלוף בצה"ל הטריד אותי מינית
19/08/2012 - كرملنا

קצינה בשירות קבע הגישה אתמול תלונה במשטרה הצבאית החוקרת נגד מפקד הגיס הצפוני, אלוף נועם תיבון בחשד להטרדה מינית - כך נודע לוואלה! חדשות. המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחה בחקירה, ולפני מספר שעות זומנה הקצינה, המיוצגת על ידי עורך הדין יורם מזוז, למתן עדות נוספת.

תחילת הפרשה בשיחות שקיימו גורמים באגף כוח האדם בצה"ל לקראת אפשרות של פיטורים והוצאה לפרישה של מספר קצינים. הקצינה זומנה לשיחה בנושא, ובמהלכה סיפרה לגורמים המקצועיים כי הוטרדה מינית על ידי תיבון לפני למעלה משנתיים. לדבריה, ההטרדות אירעו בשתי הזדמנויות שונות, כאשר באחד המקרים, טוענת הקצינה כי תיבון - שהיה מפקדה באותה תקופה - אחז בישבנה. באירוע אחר, טענה הקצינה כי תיבון הטריד אותה מילולית. מאוחר יותר עברה הקצינה לחיל אחר בצה"ל.

הגורמים המקצועיים ששמעו על המעשים הפצירו בקצינה שתגיש תלונה במשטרה הצבאית, ולאחר שבוע אכן הוגשה התלונה ונפתחה חקירה בנושא.

גורמים המקורבים לאלוף תיבון, אמרו כי הוא מכחיש את הטענות נגדו בכל תוקף, וכי מדובר בתלונת שווא. הגורמים אף הביעו תמיהה מדוע הוגשה התלונה רק שנתיים לאחר שנעשו לכאורה המעשים, ותהו מדוע הקצינה לא התלוננה לאחר שעברה לתפקיד אחר. הגורמים הדגישו כי הגשת התלונה עשויה לעכב את סיום שירותה הצבאי של הקצינה, וייתכן כי זו הסיבה שהובילה להגשתה.

עורך הדין אייל רוזובסקי, שמייצג את תיבון, אמר בתגובה כי "טענותיה של הקצינה, שהובאו לידיעת האלוף תיבון לפני כשבוע, נפלו עליו כרעם ביום בהיר. אין בינן לבין האמת ולא כלום. מדובר בטענות כוזבות. האלוף תיבון לא הטריד את הקצינה ולא ניהל עמה שום קשר מחוץ לקשר המקצועי. הקצינה שירתה תחת פיקודו של האלוף תיבון במשך כארבעה וחצי חודשים. לפני כשנתיים וחצי האלוף תיבון, בעצה אחת עם כל הגורמים הרלוונטיים, החליט לסיים את תפקידה בטרם עת וזאת על רקע מקצועי, כיוון שהתנהלותה המקצועית לא עמדה בסטנדרטים הנדרשים. נתברר כי הקצינה פוטרה עתה מצה"ל ואת טענותיה השקריות נגד האלוף תיבון העלתה לראשונה רק כעת".

עורך הדין רוזובסקי הוסיף כי "התנהלותה של הקצינה (שבמשך שנתיים וחצי לא העלתה כל טענה ולו ברמז) מעידה כאלף עדים על מניעיה הפסולים. לזכותו של האלוף תיבון עומדות שלושים שנות שירות מסורות. שמו הולך לפניו כאדם הגון וישר, מפקד מקצועי, איכותי ורציני שמעולם לא חטא ואף לא יוחס לו ולו רמז לפרשות מסוג זה. האלוף תיבון הוא אדם נשוי ואב לילדים, איש משפחה מסור שמעולם לא סר מדרכו זו. האלוף תיבון ישתף פעולה עם כל בדיקה שתידרש לבירור העובדות והוא משוכנע כי מערכת המשפט והחקירה הצבאית ימצו את בדיקת הענין עד תום ויגיעו למסקנה כי מדובר בתלונת שווא".

מנגד, אמר הבוקר גורם המקורב לקצינה, כי "מדובר בקצינה שמנהלת לבד את המאבק על חייה ועל עתידה והיא עושה את הכול כדי לשרוד". על הטענה של מקורבי האלוף כי מדובר בעלילת שווא, אמר הגורם: "לאף אחד בעולם אין אומץ להגיש תלונה שכזו נגד קצין כזה בכיר ללא בסיס מוצק. האירוע נמצא בתחילתו, בואו ניתן למצ"ח לחקור את הפרשה ונראה מי משקר ומי דובר אמת".

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות