x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
בנייה לא חוקית? בכרמל זה מותר
14/01/2013 - כרמלנא

דומה שבנייה לא חוקית אסורה מדירה שינה מעיני רשויות החוק רק כשהיא נעשית על ידי יהודים, וקשורה לעצי זית. דין אחר יש, מסתבר, כשהיא נעשית באופן בוטה על ידי מיעוטים במרכז הארץ, והעצים הם לא יותר מעצי אורן. ברוכים הבאים לשמורת הכרמל. מה שנותר ממנה, ליתר דיוק.

כביש אספלט שנסלל באופן פרטיזני, ללא היתר, חוצה את השמורה מדליית אל כרמל ועוספייה לכיוון כביש 4, בית תפילה, הרי אשפה, אתרי פסולת בניין ועוד הפתעות מתגלות לבקרים. פורעי החוק לא צריכים לאמץ את אסטרטגית "11 הנקודות", לבנות, להפקיע ו"לעשות לשלהם" באישון לילה. הם פועלים בגלוי. לאור יום. קל להבין למה. מודל הפעולה של המדינה שננקט מול הבניה הלא חוקית שלהם הוא: "אחד פלוס אחד". למשל, סללתם כביש לא חוקי? המדינה תמשיך לכם אותו. הפעם, בתמיכת משרד הפנים.

מזה שנים רבות יש רצון של אוכלוסיה מצומצמת לחבר את כביש דליית אל כרמל ועוספייה אל כביש 4 דרך היישובים ניר עציון, ימין אורד ועין הוד. הנושא נבחן לפני ולפנים ונפסל. בפועל, אלה צפצפו על ההחלטה ועל החוק וסללו את מרבית הכביש בעצמם. עכשיו הם מבקשים שהמדינה תמשיך אותו. המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע - כולן, מתריעות על הנזק הבלתי הפיך שיגרם לחי ולצומח של פארק הכרמל. כביש שהמוטבציה היחידה לסלילתו היא  קידום אינטרסים מסחריים מצומצמים. אל מול זה, תימשך הכחדתו של אחד הפארקים האחרונים במדינת ישראל.

לזה, מלווה פגיעה קשה ביותר באיכות החיים של תושבי היישובים, שומרי החוק, שכביש זה מתכנן לחצות - ולא פחות חשוב במפגע תחבורתי ממדרגה ראשונה.
 

שכחנו את השריפה

כאמור, כל הגופים המקצועיים שבחנו את הנושא, פסלו באופן גורף סלילת כביש שכזה. אלא שיש מי שמנסים להמציא טיעונים אחרים. אחד מהם הגדיל ועשה כשניסה לאחרונה לטעון כי יש צורך בכביש זה כ"כביש מילוט". ניסיון יפה, אלולא תוואי הכביש היה מוביל ישר אל תוך האש.

רק עכשיו ציינו שנתיים לשריפה הגדולה בכרמל. אנחנו מריחים עדיין את ריח השרפה באוויר אך נראה שיש המריחים את ריח הבחירות. אי אפשר להסביר אחרת את הניסיונות ל"מחטפים" שנעשים

 

על ידי פקידי ממשלה, בשביל להכשיר את השרץ. נראה, שהשריפה הייתה רק ה"פרומו" לערעור החיים שלנו בכרמל. ההמשך, כך מסתמן, לא יגיע בצורת אש, אלא עם הרבה הרבה אספלט ועם הרבה "קומבינות" של פולטיקאים, המנסים לזכות בקולותיהם של אלה המצפצפים על החוק.

לנו, שומרי החוק, לא נותר אלא להתפלל שיימצאו שרידים של קברי קדמונים/צדיקים/ נימולים בתוואי דרך המתוכננת. נראה אז את פורעי החוק מתמודדים עם ציבור החרדים. נראה אז את משרד הפנים.

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
1
שתתבישי לך אחת גזענית אלו אדמות שירשנו
דרוזי - 14/01/2013
2
תשבי בשקט עדיף לך חתיכת ................
חסוני - 15/01/2013
3
כלבה וגזענית
כלבה - 15/01/2013
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות