x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
אולמרט: נתניהו הוציא 11 מיליארד מהתקציב על "הזיות הרפתקניות"
12/01/2013 - כרמלנא

אולמרט: נתניהו הוציא 11 מיליארד מהתקציב על "הזיות הרפתקניות" 

 ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט האשים הערב (שישי) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הוציא 11 מיליארד שקלים על "הזיות הרפתקניות". בראייון ל"אולפן שישי" בערוץ 2 העריך אולמרט כי המהלכים עליהם הוצאו הכספים לא יצאו לבסוף לפועל. הוא גיבה את טענות ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, על התנהלות נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק, וטען שברק הוא האחראי לפרשת הרפז.

"בשנתיים האחרונות הוצאנו למעלה מ-11 מילארד שקל על הזיות הרפתקניות שלא בוצעו ולא יבוצעו. מדובר בסכומים שהם מעל ומעבר לתקציבים הרב שנתיים", אמר אולמרט. הוא העריך כי המהלכים לא יבוצעו משום ש"אמרו לנו ששנת 2012 היתה שנת ההכרעה. הבהילו את כל העולם ובסופו של דבר לא עשו כלום בנושא". לדבריו, יש עודף בתקציב הביטחון שחייבים לקצץ בו, אולם איש לא מתייחס לכך בשל מערכת הבחירות.

אולמרט התייחס לדברים שאמר ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, על כך שנתניהו וברק ניהלו דיונים רגישים על התקיפה באיראן באווירה מזלזלת, תוך עישון סיגרים ושתיית אלכוהול. הוא גיבה את התנהלותו של דיסקין, ואישר כי שמע בעצמו דברים דומים. "האם ידעתי על כך ושמעתי על כך? כן", אמר אולמרט. "האם דיסקין היה צריך לדבר על זה? אני חושב שקודם כל טוב שהוא לא דיבר על שום דבר מבצעי. אבל בנושאים כאלה, זו היתה חובתו לדבר על זה. אם אדם כמו דיסקין, שהפגין אחריות בכל שנותיו במערכת, מגיע למסקנה שעם ישראל חייב לדעת מה קורה כשדנים בגורלו, אז זה היה חיוני".

 באשר לפרשת הרפז, שדו"ח מבקר המדינה בעניינה התפרסם השבוע, האשים אולמרט את ברק באחריות לפרשה. אולמרט, ששימש ראש ממשלה כשברק היה שר הביטחון וגבי אשכנזי רמטכ"ל, אמר כי "אני לא מתכוון להתעסק בדברים שקרו לפני ארבע או חמש שנים". בהמשך אמר: "ברור לחלוטין שלתוצאות הפרשה הזאת יש אדם אחד אחראי – האיש שמופקד על המערכת. הניסיון לנהל מלחמה נגד הרמטכ"ל לא היה מכובד, מי שעמד בראש המערכת הצליח לריב עם כולם ולסכסך בין כולם. האיש שהיה מופקד על המערכת הוא שר הביטחון ברק. לא צריך בשביל זה ועדת חקירה. הוא עשה לעצמו ועדת חקירה באופן בלתי צפוי, והוציא עצמו מהמאבק הפוליטי, משום שהוא היה יודע מה היו התוצאות".

אולמרט שב והביע את תמיכתו בשאול מופז, ואמר כי "מופז נבחר לראש קדימה כי קדימה רוסקה לפני כן", בהתייחס לתקופת הנהגתה של ציפי לבני. הוא קרא להעמיד את הנושא המדיני במרכז מערכת הבחירות. "כל זמן שלא יהיה משא ומתן בינינו לבין הפלסטינים, מדינת ישראל נמצאת במצב קשה ותהיה במצב קשה. אנחנו מריחים את האדים עליהם דיבר דיסקין. אנחנו רואים את התמונה בשטחים. אף אחד מהמועמדים לא מדבר על זה מלבד קדימה. כשהדברים ייפרצו, כשנהיה בבידוד, כשהממשל האמריקאי יסיק את המסקנות ממדיניות ההתגרות של הממשלה, אז יהיה מאוחר מלנסות לשקם את הנזק הנורא שנגרם למדינת ישראל".

מהליכוד-ביתנו נמסר ל"חדשות 2" בתגובה: "אהוד אולמרט, שהורשע בפלילים והביא עלינו את הנסיגה החד-צדדית, שהעלתה את חמאס לשלטון, ניהל באופן כושל את מלחמת לבנון השנייה, והציע ויתורים חסרי אחריות לפלסטינים, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לראש הממשלה נתניהו, שחיזק את ביטחון המדינה מול הטלטלות העולמיות, וניהל את מבצע 'עמוד ענן' באופן אחראי ושקול". 
 

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות