x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
שבוע וחצי לבחירות: 25% מציבור הבוחרים עדיין מתלבט
11/01/2013 - כרמלנא

 הבחירות בעוד 11 יום, ומי  שדיבר על חזרה הביתה של קולות שברחו מהשטח התכוון כנראה לליכוד. מפלגת השלטון מקבלת בסקר שמתפרסם היום ב"מעריב" 38 מנדטים, והיא בעצם שוב בקו עלייה. את הסקר ערך מכון "מאגר מוחות," בהנהלת פרופ' יצחק כ"ץ.

אפשר להציע שני הסברים לעניין הליכוד-ביתנו: ראשית, הליכוד-ביתנו אינה מפלגה שנואה בעם, ובנימין נתניהו לא מעורר את אותו אנטגוניזם כמו ב-199 (אז סיים את הקדנציה הראשונה כראש ממשלה גרוע) וב-2006 (סיים קדנציה כשר אוצר שנוא).

בנוסף לכך נתניהו משקיע בקמפיין מסיבי יקר, שנשען על מחקרי דעת קהל וסקרים מוקדמים על אודות ההעדפות של הבוחרים. שנית, המריבות בין מפלגות המרכז-שמאל מכסחות להן את המנדטים. מה שהתחיל בפנייה מרגשת של ציפי לבני לשלי יחימוביץ' וליאיר לפיד להקים חזית משותפת מול נתניהו - נגמר בפדיחה גדולה ובתחרות פנימית מכוערת שבינתיים מבריחה מכולם קולות. המנדטים עברו למרצ, שלא השתתפה במשחק ושמרה על ידיים נקיות, וגם למפלגות הימין, לבית היהודי ואפילו לליכוד-ביתנו. משום כך גוש הימין, עם החרדים בתוכו, מקבל 71 מנדטים - לעומת 49 מנדטים לגוש השמאל (כולל המפלגות הערביות).
 
לפי הסקר, גם קדימה ושאול מופז מרוויחים קולות מההתרחשויות אצל הקולגות במרכז. קדימה חוצה סוף-סוף את אחוז החסימה ומופז יכול לחייך. מה קרה פתאום? מופז הפסיק את קמפיין ההפחדה נגד נתניהו עם פטריות העשן הגרעיני. במקום זה הוא מבזבז את 16 מיליון השקלים שעומדים לרשותו על תשדירי תחנונים עם נגיעות עדתיות, שעובדים כנראה על חלק מן הציבור. מובן מאליו שאת הקולות הוא אוסף בעיקר מ"יש עתיד" של לפיד, שיורדת לשמונה מנדטים   , ומהתנועה של לבני שמידרדרת לשבעה מנדטים.

במדינה יש כמות עצומה של מתלבטים, קרוב לרבע מן הבוחרים. הסקר בדק אם הם יכולים לשנות עולמות. התשובה היא לא. רוב המתלבטים נעים בתוך מפלגות השמאל, אבל רק 60 אחוזים מהם מתכוונים להצביע, כך שלא צפויה לנו דרמה בין-גושית. מה שכן, הסקר בדק את פוטנציאל ההצבעה של המצביעים, ומתברר שרבים מהם מכוונים למפלגתו של יאיר לפיד. אם החבר'ה יגיעו לקלפי, לפיד יצא הכי טוב. אולי גם יחימוביץ,' שעומדת במקום השני אצל המתלבטים.

מה שמדאיג הוא כמות האזרחים שאינם מתכוונים להגיע לקלפי. אלה הם האדישים שטוענים שאין להם למי להצביע או שאין ערך להצבעה שלהם; או שהבחירות לא מעניינות אותם. מדובר בכשל חינוכי אדיר שגובל בסכנה לדמוקרטיה. אני הייתי מבטל את תשדירי הבחירות ומקדיש ערב שידורים מיוחד, במימון כל המפלגות, בפריים טיים הטלוויזיוני לחשיבותן של בחירות במדינה חופשית. אסור לוותר בעניין הזה.

מילה אחרונה על התשדירים עצמם. צפיתי בהם השבוע; ברוב המקרים השתעממתי, בכמה מקרים התחלחלתי. לפי הסקר, רוב הציבור אינו מושפע מהם. צריך לשפר את התשדירים או לבטל או פשוט להתעלם.

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
1
יללה קדימה אני ממליץ לכל המתלבטים להצביע קדימה
רביע - 12/01/2013
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות