x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
העליון קבע : ח"כ חנין זועבי תרוץ לכנסת
30/12/2012 - כרמלנא

העליון קבע : ח"כ חנין זועבי תרוץ לכנסת

הרכב של תשעה שופטי בית המשפט העליון בראשות הנשיא אשר גרוניס קבע היום (ראשון) פה אחד כי ח"כ חנין זועבי (בל"ד) תוכל להתמודד לכנסת בבחירות הקרובות. זאת, לאחר שוועדת הבחירות המרכזית החליטה לפסול אותה מהתמודדות. בשל קוצר הזמן לפני הבחירות טרם פורסמו נימוקי ההכרעה.

לפני כשבועיים החליטה ועדת הבחירות המרכזית לפסול את זועבי, שהשתתפה במשט לעזה לפני כשנתיים וחצי, מהתמודדות לכנסת בהתאם לסעיפים בחוק יסוד הכנסת בדבר "שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית" ו"תמיכה במאבק מזויין, של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל". 19 מחברי מליאת הוועדה הצביעו בעד בקשת הפסילה, לעומת תשעה שהתנגדו ונמנע אחד.

"החלטת בית המשפט מוכיחה כי הניסיונות להביא לפסילתי היו רדיפה פוליטית ואישית נגדי, נגד מפלגתי ונגד הציבור הערבי כולו", אמרה ח"כ זועבי בעקבות החלטת בית המשפט העליון. "לאורך כל הדרך הייתי משוכנעת בצדקת דרכי והיה לי ברור כי אין בסיס משפטי כלשהו לפסילתי. אולם, אין בהחלטה זו בכדי למחוק את האיומים, הדה-לגיטימציה, והאלימות הפיזית והמילולית שחוויתי בכנסת ומחוצה לה בשלוש השנים האחרונות. פסיקה זו מוכיחה שוב כי ועדת הבחירות היא גוף פוליטי המשתמש לרעה בסמכויות שניתנו לו ומאפשר לפוליטיקאים לפסול את יריביהם על רקע אידיאולוגי".

ח"כ זועבי הוסיפה כי "רשימת בל"ד ואנוכי לא נירתע מניסיונות הדה-לגיטימציה כלפינו. לא ניתן לאף אחד בכנסת ומחוצה לה להגדיר לנו ולציבור הערבי את עמדותינו הלגיטימיות ואת גבולות העשייה הפוליטית שלנו. אנחנו נמשיך במאבקנו נגד הגזענות והכיבוש ונמשיך לייצג בנאמנות את הציבור הערבי , ואת טובת האזרח באשר הוא בכל הנושאים החברתיים והפוליטיים ללא דופי".

 

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
1
فايش خدمتي شعبنا العربي داخل اسراءيل؟اذا كنتي اشتركتي في مسيره او مظاهره فبس علشان شوفوني يا ناس انا هون وفي نهايه النهار كنتي تنسي لايش كنتي هناك. على المرمره كنتي من اجل شمت هوا فقط.كلك على بعضك بالون منفوخ مش مطوله تتنفسي.
مؤاطن من المثلث - 30/12/2012
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות