x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
נפסלה מועמדותה של ח"כ זועבי לכנסת, תערער לבג"צ
19/12/2012 - כרמלנא

נפסלה מועמדותה של ח"כ זועבי לכנסת, תערער לבג"צ

ועדת הבחירות המרכזית החליטה לפסול היום (רביעי) את מועמדותה של ח"כ חנין זועבי לכנסת ה-19.  בעד ההצעה, אותה יזם ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), הצביעו הצביעו 19 ח"כים, תשעה התנגדו ואחד נמנע, כשלאחר פרסום התוצאות החלו באולם במחיאות כפיים.

יו"ר הוועדה, השופט אליקים רובינשטיין, שהכריז על התוצאות, אמר כי כעת תועבר ההחלטה לאישור בית המשפט העליון שידון בה בהרכב מורחב בשבוע הבא. קודם לכן, דחתה הוועדה את הבקשות לפסול את רע"מ תע"ל ובל"ד.  17 חברים התנגדו, 7 הצביעו בעד  ו-7 נמנעו.

משעות הבוקר התקיים באופן רציף הדיון בוועדת הבחירות המרכזית באשר לפסילתה האפשרית של חה"כ חנין זועבי. במהלך כל היום נטענו טענות בעיקר על אופי פעילותה של זועבי, אשר כזכור לקחה חלק פעיל ושהתה על ספינת המרמרה ולקחה חלק בעוד אירועים מתריסים אשר זכו לביקורת רבה במהלך כל תקופת כהונתה.

הוועדה, שבראשה עומד השופט העליון אליקים רובינשטיין מקיימת סה"כ לא פחות מ-11 בקשות פסילה של רשימות וחברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית. בל"ד, רע"ם - תע"ל, עוצמה לישראל, ש"ס ויהדות התורה וכמובן, בקשתו של ח"כ אקוניס לפסילתה של ח"כ חנין זועבי.

הדיון הנפיץ הגיע כמעט ופוצץ כאשר עלה לדוכן הנואמים ח"כ אחמד טיבי, אשר תקף את חברי הוועדה וגרם למהומה אדירה, שנרגעה לאחר עשר דקות וגרמה ליו"ר הוועדה להכריז על הפסקה כדי שהרוחות הסוערות ירגעו.

טיבי התחיל ואמר: "כבר היינו במעמד הזה מספר פעמים, אנחנו יודעים מה תהיה התוצאה בסופו של דבר. כולנו נתמודד בבחירות, אבל יש מסר לפגוע בליגיטימציה של לפגוע במועמדים הערביים לייצג את הציבור, בגלל שאנחנו חושבים אחרת.

"נכון, אנחנו עושים דברים שמרגיזים, שמקוממים, לפעמים גם מתריסים. על זה לא פוסלים מועמדים. משטר דמוקרטי.  הדבר המגוחך הוא שהקואוליציה מדכאת את המיעוט, כאילו הם לא עושים את האפליות כדי ליצור את השיוויון.

"אני לא אעמוד כאן ואצטדק ולא אגיד לכם כלום. יש ליטול את זכות הפסילה מידי הוועדה שמורכבת מאנשים מכובדים וחלקה מפוליטיקאים דרג ז', מעורכי דין מתוסכלים שמחפשים כותרת. פשיסטים יהודים שמתלהמים".

בשלב זה פוצץ הדיון, כשיו"ר הוועדה, אליקים רובינשטיין אמר בצעקות רמות כי: "טיבי לא בסדר, הוא לא היה להגיד דרג ז'. כולנו פה דרג א'. אני מצטער שהוא לא התנצל, אבל הבנתי שאתם נעלבים ועכשיו תשתקו". בשלב זה הוא נעל את הישיבה והכריז על הפסקה.
"צריך להפסיק את הפארסה הזאת כשבתוך כנסת ישראל"
עוד לפני כן דיבר נציג היועץ המשפטי לממשלה עו"ד ענר הלמן אמר בדיוני ועדת הבחירות המרכזית: "היועץ המשפטי סבור שאין די ראיות לפסול את רע"ם תע"ל. הראיות חלשות. הוצגו בבקשת הפסילה רק 4 ראיות, אחת מ-2007. בעבר הובאו בקשות פסילה לבית המשפט העליון בהרכב של 11 שופטים. כל המפלגות וכל חברי הכנסת אושרו להתמודד.

"בית המשפט קבע אז רף גבוה של ראיות. בנסיבות האלה היועץ המשפטי לממשלה ציין שיש ראיות משמעותיות ומטרידות אבל כשבית המשפט העליון קבע בינואר 2003 מה זה מאסה קריטית מה שמוצג פה זה עוד פחות. מה שלא הספיק אז לפסול את בל"ד בוודאי גם לא מספיק כעת.

חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי (בל"ד) הודיעו אמש כי יחרימו את דיוני הוועדה: "לא נשתף פעולה עם ועדה פוליטית של אנשים שרוצים להרוויח הון פוליטי על גבם של חברי הכנסת הערבים", מסרו.

ח"כ מיכאל בן ארי ממפלגת "עוצמה לישראל", שהגיש בקשה לפסול את בל"ד ורע"ם תע"ל אמר בדיון בוועדה: "יש טוענים שהדיון פה הוא משחק שנועד לרווחים פוליטיים. אבל לא מדובר במשחק, אלא בשאלה האם אנו משאירים לילדינו מדינה יהודית נורמלית.

"האם בעוד 20 שנה יהיו פה 30 חנין זועבי שלא רק ישתתפו במשט טרור אלא יארגנו אותו בעצמם כפי שהם הגנו בחירוף נפש בכנסת על הפנסיה של עזמי בשארה, האיש שכיוון טילים על ראשינו בזמן מלחמה.

"צריך להפסיק את הפארסה הזאת כשבתוך כנסת ישראל, על חשבון משלם
המיסים, יושבים כאן נציגים של חאלד משעל ואנשים שמתחבקים עם הקצב מדמשק. בכנסת יש מעוז קדמי של הניה, אחמדיניג'אד ומשעל.

מצד שני נאמר כי "היועץ המשפטי סבר ב- 2003 שיש מקום לפסול את בל"ד. אנו פה בשאלה ראייתית. ב-2003 בית המשפט קבע שבשארה זה בל"ד ובל"ד זה בשארה. אם בית המשפט העליון הגיע למסקנה שבל"ד עם הראיות הרבות שהיועמש הביא בשעתו לא הספיקו לפסול את בל"ד אין גם היום מאסה ראיתית על פי פסיקת העליון.

בא כוחה של ח"כ חנין זועבי ושל סיעת בל"ד, עו"ד חסן ג'בארין, הביעה במהלך דיוני הפסילה בכנסת מחאה על כי חברי הוועדה קוטעים את דבריו ללא הרף ואינם נותנים לו לדבר: "לא מאפשרים לי להגן על חברת הכנסת זועבי באוירה הזאת".

יו"ר הועדה השופט אליקים רובינשטיין יצא לעזרתו והזהיר את חברי הועדה כי ח"כ זועבי עשויה לטעון בבית המשפט העליון כי לא נתנו לא לטעון את טענותיה ולהציג את עמדתה בטרם הוחלט האם לפסול אותה.

"תנו להם לדבר. אפילו במשפט פלילי בעבירות הכי חמורות נותנים לנאשם לדבר". הוא הזהיר את המפריעים כי יוציא אותם מדיוני הועדה. השופט הוסיף ואמר: "הבנו שאתם נגד ח"כ זועבי וגם מרבית אזרחי ישראל נגדה אבל תנו להם לדבר". יש לציין כי אם תחליט ועדת הבחירות לפסול את זועבי, כצפוי, יעבור הנושא אוטומטית להכרעת בג"צ.
יו"ר סיעת העבודה יצחק בוזי הרצוג הודיע כי סיעתו תתנגד לכל בקשות הפסילה, כולל זו של ח"כ חנין זועבי. "המעשה שעשתה זועבי הוא נתעב בעינינו. הדם רותח והלב דואב ובא לך להשתגע כשאתה רואה את זה אך יש ערכים יותר גבוהים מדם רותח.

"יש ערכי יסוד שאתה לא מחלל אותם ולא נוגע בהם במלוא הנימה אלא במקרם קיצוניים ביותר. מדובר בחרויות האזרח הביטוי והמחשבה והזכות להיבחר זה נשמת אפה של הדמוקרטיה". 

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
1
טוב מאד סוף כל סוף היהודים קבלו סכל,אסור לאפשר למחבלים כדוגמתה לשבת בבית המחוקקים במדינה.מקומה במקום אחר.
זועבי - 20/12/2012
2
כך צריך לגמול אם לא יותר גרוע לכל מי שפוגע או מנסה לפגוע בבטחון המדינה,והוא חי בתוכה,במיוחד אלה שבתוך הכנסת ונחשבים למחוקקים.אסור לתת להם במה להתבטא ולהסית.
כך טוב - 21/12/2012
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות