x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
מסי-מאניה: השיאים שעוד נותרו למסי לשבור
16/11/2012 - كرملنا

לא נמאס לכם לראות את ליונל מסי שובר שיאים? נהנים מכל רגע? הכינו את מסכי הטלוויזיה, כל רגע שלו על המגרש עד לסיום השנה האזרחית עומד להיות מרגש.

ביום רביעי האחרון לא הצליח הפרעוש להבקיע במשחק הידידות בו סיימה נבחרת ארגנטינה בתיקו 0:0 עם ערב הסעודית, ובכך לא הצליח לשבור את השיא של גבריאל באטיסטוטה בכיבוש מספר השערים הגבוה ביותר באלביסלסטה בשנה אחת (12 ב-1998), אבל מדובר בארוע נדיר מבחינתו.

ביום ראשון האחרון כבש מסי צמד לרשתו של דודו אוואט בניצחון של ברצלונה 2:4 על מאיורקה. בארסה דוהרת לזכיה באליפות ספרד והארגנטיני הגיע כבר ל-76 שערים (במדי קבוצתו ובמדי הנבחרת) בשנת 2012. הוא עקף את פלה (75 שערים ב-1958 במדי סנטוס ונבחרת ברזיל), אבל עדיין צריך לשבור את השיא של גרד מילר.

  

חלוץ העבר הגרמני, שכונה "טורפדו", והוליך את נבחרתו לזכיה במונדיאל ב-1974, קבע שיא של 85 שערים ב-1972. עד סוף 2012 ינסה מסי להבקיע עוד תשעה שערים, על מנת לעקוף גם אותו ולקבוע שיא חדש. כשהוא בשיאו, מסי מסוגל לספק את הכמות גם בשני משחקים, וכעת כל רגע שלו על המגרש ב-11 המשחקים שנשארו יהיה עוצר נשימה

 

שישה מבין המשחקים שנותרו למסי עד שהעולם יציין את כניסת 2013 יהיו בליגה הספרדית, כשהראשון מבינהם יהיה מחר (ש', 21:00 שעון ישראל), בבית מול סראגוסה.

 

משחק נוסף יהיה הגומלין מול אלאבס בגביע המלך (28 בנובמבר, 0:3 לבארסה בראשון) ובהנחה שהקבוצה של טיטו וילאנובה תעלה לשמינית הגמר, היא תקיים שני משחקים נוספים במפעל ב-12 וב-19 בדצמבר. שני משחקים אחרים יהיו בליגת האלופות – מול ספרטק מוסקבה ברוסיה (20 בנובמבר) ובנפיקה (5 בדצמבר).

 

 

מסי מוליך את טבלת מלך השערים בספרד עם 15 כיבושים העונה (כריסטיאנו רונאלדו אחריו עם 12) ונראה בדרך למלכות שערים נוספת. הוא קבע שיא של 11 שערים בששת משחקי החוץ הראשונים של קבוצתו העונה וכל שער נוסף החל מעתה מחוץ לקאמפ נואו רק ישפר את המאזן.

 

הפרעוש גם רחוק שבעה שערים בלבד משיאו (22) במשחקי הסיבוב הראשון של העונה שעברה, וסביר שישבור אותו בשמונת המשחקים שנותרו. אם ימשיך בממוצע המטורף של 1.363 שערים למשחק - אף אחד לא יתפלא אם יעבור את הכמות המדהימה (50 שערים) שהבקיע אשתקד בלה ליגה.

 

המקום הראשון בטבלת מלך השערים יקנה למסי את הפרס בפעם השלישית בקריירה (עשה זאת ב-2010 ו-2012), אבל לא יאפשר לו עדיין לחלוף על פני המדורגים הרבה לפניו. תלמו זארה, שחקן העבר של אתלטיק בילבאו, מדורג ראשון בהיסטוריה עם שש זכיות במלכות השערים בין 1944 ל-1953.

 

לפני מסי ימשיכו להיות מדורגים חלוצי העבר של ריאל מדריד - הוגו סאנצ'ס (שיחק גם באתלטיקו מדריד וראיו וייקאנו) ואלפרדו די סטפנו וחלוץ ספורטינג חיחון וברצלונה בשנות ה-70 וה-80, קיני גונסאלס, שסיימו חמש פעמים בקריירה כ'פיצ'יצי'.

 

גם כוכב העבר ההונגרי של ריאל מדריד, פרנץ פושקש (4 זכיות בין 1959 ל-1964) ימשיך להקדים את מסי. זכייה שניה ברציפות של מסי במלכות השערים תהיה עדיין רחוקה מהשיא של הוגו סאנצ'ס, שעשה זאת ארבע פעמים ברציפות.

 

183 השערים שכבש מסי עד היום בליגה הספרדית הציבו אותו בעשיריה הראשונה בהיסטוריה.

 

חלוץ העבר של ריאל מדריד, קרלוס סנטיליאנה, מדורג לפניו (186) במקום התשיעי ומסי עדיין רחוק ממי שמוליך את רשימת הכבוד – תלמו זארה מאתלטיק בילבאו שכבש 252 שערים בשנות ה-40 וה-50. גם חלוצי העבר של ריאל מדריד, הוגו סאנצ'ס (234) וראול (228), מקדימים בהרבה את הפרעוש.

 

מסי הולך בגדול גם על שבירת השיא במשחקי ליגת האלופות. נכון לעכשיו (כולל משחקי מוקדמות), נמצא מסי במקום הרביעי אחרי ראול 71, רוד ואן ניסטלרוי 60, אנדריי שבצ'נקו 58, מסי 54.

סביר להניח שהעונה הוא יעלה למקום השלישי. חוץ מזה, אם יבקיע שער במשחק הבא מול ריאל מדריד (אחרי שעשה זאת פעמיים ב-2:2 האחרון), ישווה מסי את השיא של אלפרדו די סטפנו (18) במשחקי הקלאסיקו.

 

בנבחרת ארגנטינה כבש מסי עד היום 31 שערים. שלושה שערים נוספים במדי האלביסלסטה ישוו את הכמות אותה כבש דייגו מראדונה (34) בקריירה ואם יגיע ל-35 יעלה למקום השני בהיסטוריה, יחד עם הרנן קרספו. לעומת זאת הוא עדיין רחוק מהראשון ברשימה, באטיסטוטה שהבקיע 56.

שני המשחקים הבאים של מסי בארגנטינה (במפגש הידידות מול ברזיל ב-21 בנובמבר ישחקו רק שחקנים מהליגה המקומית) יהיו במוקדמות המונדיאל (מדורגת ראשונה בבית הדרום אמריקני), בבית מול ונצואלה (22 במרץ) ובחוץ מול בוליביה (26 במרץ).

 

סביר להניח שמסי וחבריו יבטיחו במוקדם או במאוחר את העליה למונדיאל בברזיל 2014, אבל על מנת להיחשב לגדול בהיסטוריה מבלי להותיר מקום לספק, הוא יצטרך להוליך את האלביסלסטה לתואר ממשי בטורניר גדול

 

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות