x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
קומבינת הבשר נחשפת
03/06/2014 - karmelna

הכתבה הועתקה מערוץ 10

האם הבשר שאנחנו אוכלים באמת טרי? לא בטוח. כלבוטק פותחת עונה בתחקיר שחושף כי שוק הבשר הישראלי מתנהל כקומבינה אחת גדולה וכי בשר המוצג כ"טרי" למעשה מזויף. אז איך נוכל לדעת איזה בשר לרכוש? צפו בתוכנית המלאה

כולנו אוכלים בשר בקר, אבל לא תמיד יודעים מה באמת אנחנו מכניסים לפה ולבטן. האם בכל פעם שאנחנו רוכשים בשר שנקרא "בשר טרי", הוא באמת טרי? לא בטוח. על פי החוק אין לדחוף מים, כימיקלים, ויטמינים, מלחים וחומרים משמרים לבשר טרי וגם לבשר קפוא, אלא אם מוכרים אותו כבשר מעובד כגון נקניק ונקניקיות. אולם, בדיקות מקיפות שערך צוות "כלבוטק" במעבדת "יורופינס" בגרמניה, הנחשבת למעבדת הבשר הטובה בעולם, מוכיחות שממלכת הבשר הישראלית היא קומבינה אחת גדולה.

 

מהתחקיר עולה כי מוכרים לנו בהרבה כסף בשר שהוא מזון מזויף. תגובות היצרנים והרשתות שעל פי התחקיר מכרו בשר טרי מזויף: רמי לוי, שיווק השקמה: "מעדניות הבשר שלנו מנוהלות על ידי זכיינים, למשל "בלדי", מתוך כוונה שלקוחותינו יקנו מוצרי בשר במחירים הזולים ביותר, אך לא על חשבון האיכות והשירות. הזכיין מחויב בהסכם למכור מוצרים באיכות ובטיב מעולים ולעמוד בכל דרישות החוק".


תגובת חברת "בלדי": "הבשר הטרי הנמכר על ידנו הוא במקור ממשחטות מקומיות, מאושרות ומפוקחות. לאור פנייתכם, ערכנו בדיקות מקיפות בארץ ובעולם, שמהן עולה האפשרות הסבירה כי מקור הפוספטים והוויטמינים הוא במזון של הבהמות. דרשנו מהַמשחטות הסבר לתוצאות החריגות ונפסיק התקשרות עם כל ספק שיחרוג מהוראות משרד הבריאות והשירותים הווטרינריים".


רשת "אושר עד", הפופולרית מאוד במגזר הדתי והחרדי: "אנו רוכשים את כל מגוון הבשר הטרי מבית המטבחיים 'דבאח מוצרי בשר'. המוצרים נמכרים כפי שהתקבלו מבית המטבחיים, למעט פעולות חיתוך ואריזה המתבצעות בחנות בהתאם לדרישת הלקוח". בהתייחס לאותו מותג "עטרה" כותבת לנו רשת יינות ביתן: "מוצרי הבשר הטרי הנמכרים במעדניות הרשת הם תחת המותג 'עטרה', מותג בעל כשרות מהודרת מבית המטבחיים 'דבאח מוצרי בשר'. למיטב ידיעתנו כל מוצרי הבשר האלה הם בשר טרי, ללא כל תוספת של מים ו/או פוספטים. אם התגלו ממצאים חריגים אנו רואים זאת בחומרה רבה".

 

אמנם הרשתות טוענות כי את הבשר הטרי תחת המותג "עטרה" מייצרת עבורן חברת "דבאח מוצרי בשר", אך זו טוענת כי לא כך הדבר. "נתחי האנטריקוט הטריים שלנו משווקים כשהם ארוזים בוואקום תחת המיתוג דבאח. הבשר שנדגם על ידי כלבוטק הוצא מוויטרינות בנקודות המכירה, לא ארוז ולא מתויג ואין מקום לשייכו אלינו. בוויטרינות מציגים גם בשר טרי וגם בשר מופשר מיושן. אנחנו מייצרים רק בשר טרי ואין לנו שליטה על יתר הבשר המוצג באותן ויטרינות.

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות