x
اغلق
اغلق
כרמלנא פייסבוק
הצבעה
هل ستصوت؟
نعم
لا
تهاني وتبريكات
منتهيه
قاسم حلبي
بس رفيق
ميسان حلبي
منتهيه
رفيق وبس مستمرون
هناء
منتهيه
هناء حلبي
رفيق
اكرام
بالنجاح
حلبي
بالنجاح لرفيق حلبي
بيراني
منتهية
חלבי
منتهيه
خضرا
اضف اهداء
אוקלהומה: 91 הרוגים בסופת טורנדו, בהם עשרות ילדים: וידיו
21/05/2013 - כרמלנא

אוקלהומה: 91 הרוגים בסופת טורנדו, בהם עשרות ילדים

 

 

לפחות 91 בני אדם, ובהם לפחות 20 תלמידי בית ספר יסודי, נהרגו ונזק כבד נגרם למבנים ברדיוס של כ-50 קילומטרים כתוצאה מסופת טורנדו שהכתה הלילה (שלישי) בפרברי אוקלהומה סיטי שבארצות הברית. כך דיווחה רשת NBC. כמו כן דווח כי הסופה, שנעה במהירות של 322 קמ"ש, החריבה מאות בתים והסבה נזק רב לבית ספר יסודי.

עיקר הנזק נגרם באזור העיר מור, שבתחום השיפוט של אוקלהומה סיטי. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז על האזור שנפגע כעל אזור אסון. כך נמסר הבוקר מהבית הלבן. משמעות הדבר שיועברו מענקי סיוע לדיור זמני, תיקון ההרס בבתים, פיצוי על אבדן רכוש שאינו מבוטח ועוד.

חילוץ תלמידה מהריסות בית הספר

חילוץ תלמידה מהריסות בית הספר "פלאזה טאוארז" באוקלהומה (צילום: AP)

כמו כן, קיים חשש לחייהם של תלמידי בית הספר היסודי "פלאזה טאוארז", שגגו קרס בשל הסופה. לפי שעה לא ידוע כמה תלמידים שהו בזמן הסופה במבנה. נציגי הרשויות אף ניסו להרחיק מהאזור הורים מודאגים שביקשו לברר מה עלה בגורל ילדיהם. לדברי אחת המורות, היא הגנה בגופה על שישה ילדים באחד מחדרי השירותים בבית הספר.

הסופה גרמה לנזקים כבדים למבנים (צילום: רויטרס)

 

 

בנוסף, דווח על כמה תלמידים שחולצו בחיים מבין ההריסות. מבתי החולים המקומיים נמסר על עשרות פצועים. "כל העיר נראית כמו עיי חורבות", אמר גלן לואיס, ראש עיריית מור, שספגה כאמור את עיקר הנזקים. "איבדתי הכל", סיפר אחד התושבים, בעודו מפלס את דרכו בין הריסות חוות הסוסים שלו. "אולי רק סוס אחד שרד מבין כולם".

גם אתמול דווח על סופת טורנדו שהתחוללה במדינה. לפחות אדם אחד נהרג לפנות בוקר, וכמה אחרים נפצעו, כתוצאה מסופת טורנדו שהשתוללה באזור מדינות המערב התיכון. לפי הדיווחים, הנזק החמור ביותר ברכוש נגרם בעיירה שוני הממוקמת כ-55 קילומטרים מהעיר אוקלהומה סיטי. כמו כן, דווח כי הסופה איימה לפגוע גם במדינות קנזס, מיזורי, איווה ונברסקה.

ההרס בעיירה מור לאחר השתוללות הטורנדו (צילום: רויטרס)

 

(צילום: רויטרס)

 

(צילום: רויטרס)

 

(צילום: רויטרס)

 

 

اضف تعقيب
الإسم
نص التعليق
ارسل
אתרי חדשות
אתרי חדשות
דואר מייל
רדיו ומוסיקה
הורדות סרטים ותוכנות